آفتاب

سالانه ۴۰۰ هزار سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند/ باید سربازی را سرمایه ملی بدانیم

 سالانه ۴۰۰ هزار سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند/ باید سربازی را سرمایه ملی بدانیم

به گزارش ایلنا، «سیدمهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ، با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند که در بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند و از سوی دیگر شاکله اصلی نیروهای مسلح را سربازان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تدابیر بسیاری از مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ارزش‌های سربازی عنوان شده است، افزود: سربازان دو سال در اختیار نیروهای مسلح هستند تا جوانان، مومن و کارآزموده وارد جامعه شوند. پس باید سربازی را سرمایه ملی بدانیم.

سردار فرحی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ سه برنامه راهبردی فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش‌های مهارت حرفه‌ای برای ۲۳۷ هزار نفر از سربازان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط این قرارگاه انجام شده، بیان داشت: امسال نیز برنامه‌هایی مانند فرهنگ‌سازی با ساخت فیلم سینمایی و سریال و نیز تبلیغات تلویزیونی، خروجی دو برابری نسبت به سال ۹۶، توزیع برنامه‌های آموزشی میان دستگاه‌های مختلف و تهیه نقشه راهبردی پنج ساله قرارگاه را دنبال خواهیم کرد.

کد N1874142

وبگردی