آفتاب
رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

فرآیند رسیدگی به کارِ مردم در کلانتری‌ها کاهش می‌یابد

فرآیند رسیدگی به کارِ مردم در کلانتری‌ها کاهش می‌یابد

سردار حسین رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میانگین زمان رسیدگی به کار مردم در کلانتری‌ها گفت: زمان رسیدگی به درخواست مردم در کلانتری‌ها متفاوت است، اما تلاش ما این است که فرآیند رسیدگی به کار مردم در کلانتری‌ها را کاهش داده و با ایجاد تسهیلات در فرآیند کارها را سرعت دهیم.

وی همچنین درباره نحوه آموزش‌های تیراندازی در ناجا و فاتب گفت: ما آموزش‌هایمان را از آموزش‌های سیبل ثابت و غیرعملیاتی به سمت آموزش‌های عملیاتی تغییر دادیم و اولین دوره تیراندازی‌های عملیاتی و اجرایی در پلیس تهران با هماهنگی معاونت تربیت آموزش ناجا شروع شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه این‌ دوره‌ها بسیار مفید است، ادامه داد: در حال تلاش هستیم تا در بخش آموزش‌های تیراندازی تغییر ایجاد کرده و با احداث شهرکی برای آموزش پلیس، آموزش‌ها را از حالت تئوری خارج کرده و به سمت آموزش عملی ببریم تا نیروهای پلیس آموزش‌های عملی را در یک محیط مشابه‌سازی شده با عملیات‌های واقعی فرا بگیرند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه بهبود خدمات انتظامی به طور جدی و عملی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: هرکسی شکایت یا پیشنهاد و انتقادی نسبت به عملکرد ماموران در کلانتری‌ها دارد می‌تواند با سامانه 197 مطرح کند این سامانه در سازمان بازرسی اختیار فرمانده پلیس قرار دارد و از آن طریق به خواسته‌های مردم رسیدگی می‌کنیم.

رییس پلیس تهران بزرگ در خصوص معتادان متجاهر نیز گفت: مکررا اعلام کرده‌ام؛ سیکل درمان اعتیاد باید تغییر کند، چراکه هزینه‌های زیادی از بیت‌المال صرف این افراد می‌شود. اینکه یک فرد سه ماه به بازپروری برود و پس از صرف هزینه زیاد دوباره به کف خیابان بازمی‌گردد، باید اصلاح شود.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: سه ماه برای بازگشت یک انسان معتاد به زندگی سالم و عادی کافی نیست و باید هم زمان درمان افزایش پیدا کند و هم شرایط بازگشت این فرد به زندگی عادی مهیا شود و به او حرفه‌ای را آموزش دهیم تا وقتی سم از بدنش دور شد، بتواند برای خود کاری ایجاد کند. امیدوارم ایجاد شهرک‌ها یا مجتمع‌هایی برای ترک اعتیاد و آموزش یک حرفه به معتادان حداقل به صورت پایلوت در تهران اجرایی شود.

کد N1874076

وبگردی