آفتاب

قیمت طلا بعد از برجام | تاثیر خروج آمریکا از برجام بر قیمت دلار و طلا

قیمت طلا بعد از برجام | تاثیر خروج آمریکا از برجام بر قیمت دلار و طلا

قیمت طلا بعد از برجام | به باور برخی کارشناسان، پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، قیمت جهانی طلا افزایش خواهد یافت. قیمت دلار نیز تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام، احتمالا شاهد افزایش خواهد بود. کارشناسان بین المللی معتقدند واکنش ایران به تصمیم ترامپ، نقش مهمی در قیمت جهانی طلا و ارزش دلار بعد از برجام دارد...

قیمت طلا و سکه بعد از خروج آمریکا از برجام


هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با قیمت دو میلیون و ۶۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۹۷ هزار تومان فروخته می شود.
امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل دو میلیون و 69 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 968 هزار تومان معامله می‌شد.
هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد کاهش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه ربع‌بهار آزادی 991 هزار تومان، ربع‌سکه 586 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 360 هزار تومان فروخته می‌شد.
هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 197 هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1305.9 دلار معامله می‌شود.

طلا و دلار بعد از خروج آمریکا از برجام


امریکا تصمیم گرفت از توافق نامه هسته ای 6 کشور جهان با ایران خارج شود که این موضوع باعث افزایش نوسانات بازارها خواهد شد و از طرفی نیاز سرمایه گذاران به درک شرایط و اطمینان یافت از وضعیت سرمایه های خود در  دراز مدت و کوتاه مدت را افزایش داده است.

به باور تام الیوت ، استراتژیست در موسسه سرمایه گذرای دی وره گروپ ، در حالیکه بازارها در تلاش برای درک شرایط و تحلیل اخبار هستند ما شاهد فروش سهام هستیم. ترامپ از توافق هسته ای خارج شده و در عین حال اعلام کرده در حال بررسی وضع تحریم های جدید تری علیه ایران است

در کوتاه مدت و تا زمان هضم اتفاقات و خبرهای پیرامون خروج امریکا از توافق هسته ای مانند هر تنش ژئوپلتیک دیگری در کوتاه مدت از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

قیمت طلا و دلار بعد از برجام


الیوت اضافه کرد: تحت تاثیر شدت دادن ترامپ به تنش با ایران ، حداقل در کوتاه مدت ارزش دلار و اونس طلا به دلیل نگرانی ها از اغاز درگیری جدید در خاورمیانه افزایش خواهد یافت و از طرفی دارایی هایی با ریسک بالاتر مانند سهام و بازارهای اعتباری با افت روبرو خواهند شد و ممکن است نفت با افزایش چشمگیر قیمت روبرو شود.

این روند افزایش قیمت حتی ممکن است با حمایت این اتفاق ( تنش بر سر توافق هسته ای)برای طولانی مدت هم ادامه داشته باشد که این موضوع به نحوه واکنش ایزان و پیشگیری سیاست تهاجمی تر آن بستگی دارد.

به باور این استراتژیست با سابقه ، ایران همچنان نقش یک شریک منطقی را بازی خواهد کرد و با ادامه همکاری با کشورهای اروپایی و روسیه سعی خواهد کرد که در بین از امتیازات خود دفاع کند. در صورت پیش گرفتن سیاست تهاجمی از سوی تهران قیمت طلا ، نفت و دلار پشت سر هم افزایش خواهد یافت.



کد N1873928

وبگردی