آفتاب

برجام متعلق به جامعه جهانی است/ از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم

برجام متعلق به جامعه جهانی است/ از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم

به گزارش ایلنا، فدریکا موگزینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی سخنرانی دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای و اعلام خروج از این توافق و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده برداشتن تحریم‌های هسته‌ای ایران نتایج مثبتی در روابط تجاری با ایران داشته و برای مردم ایران نیز نتایج مثبت قابل توجهی داشته است.

او با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا متعهد است که این وضعیت ادامه داشته باشد، گفت:  من از اعمال تحریم‌های جدید نگرانم. ما با همکارانمان برای بررسی تحریم‌های جدید همکاری خواهیم کرد. اتحادیه  اروپا بر اساس منافع خود و سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران داشته عمل خواهد کرد. 

موگرینی با بیان اینکه توافق هسته‌ای نتیجه ۱۲ سال دیپلماسی بوده است، گفت: این توافق متعلق به همه جامعه جهانی است. این توافق جواب داده و به هدف خودش رسیده است. ما مصمم هستیم که از توافق هسته ای حمایت کنیم.

وی گفت: از همه می‌خواهیم سهم خود را اجرا کنند و این برای امنیت جمعی ماست. 

موگرینی پیامی خطاب به مقام‌های ایران داد و گفت: اجازه ندهید هیچ کس این توافق را از بین ببرد. این از بزرگ‌ترین دستاوردهای دیپلماسی است. ما این توافق را با هم ساختیم؛ این توافق نشان می‌دهد وقتی راه حل ممکن باشد، از  طریق مذاکره و اراده محقق می‌شود؛ حتی اگر منافع متفاوت باشد.

او افزود: احترام زبان جهان‌شمول است. توافق هسته ای متعلق به همه ماست. به تعهدات خود پایبند باشید، همان طور که ما به تعهداتمان پایبند خواهیم بود. ما در کنار شما و بقیه جامعه بین‌الملل از توافق هسته ای دفاع میکنیم.

 

کد N1873739

وبگردی