آفتاب

انعقاد قرارداد تجاری سازی و توسعه فناوری کاتالیست های فرآیند اتیلن اکساید

انعقاد قرارداد تجاری سازی و توسعه فناوری کاتالیست های فرآیند اتیلن اکساید

به گزارش ایلنا رییس پژوهشگاه صنعت نفت، پس از امضای قرارداد به اهمیت این قرارداد اشاره کرد و گفت: این قرارداد مربوط به توسعه و تجاری سازی کاتالیست اتیلن اکساید است که در گذشته دانش فنی آن توسط پژوهشگاه توسعه یافته است.

وی در همین راستا تصریح کرد: اتیلن اکساید یکی از ترکیبات بسیار کلیدی در صنعت پتروشیمی است و کاتالیست های آن نیز از پیچیدگی خاصی برخوردار است که خوشبختانه پژوهشگاه دانش فنی آن را توسعه و تست کرده است.

توفیقی با بیان اینکه طی این قرارداد، شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا قرار است تجاری سازی این کاتالیست را انجام دهد، تصریح کرد: پژوهشگاه قرار است در هر دو فرآیند تجاری سازی و توسعه فناوری این کاتالیست در صنعت نظارت مستقیم داشته باشد.

همچنین جلیل سبحانی رییس هیات مدیره شرکت اکسیرنوین فرایند آسیا، این کاتالیست را در صنعت پتروشیمی بسیار با اهمیت خواند و گفت: پتروشیمی هایی نظیر مارون، بوشهر و اراک هم اکنون نیاز خود را نسبت به این کاتالیست از خارج از کشور برآورده می کنند و با تولید این کاتالیست می توانیم باعث قطع وابستگی شویم.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی این کاتالیست مربوط به پژوهشگاه صنعت نفت است، تصریح کرد: دانش فنی کاتالیست مورد نظر در پژوهشگاه و داخل کشور موجود و ارتقا آن بسیار آسان است، جرا که دانشمندان این مجموعه همواره پشتیبان علمی این دانش به حساب می آیند.

 

کد N1873682

وبگردی