آفتاب

سخنرانی دهقانی در نشست شورای امنیت

سخنرانی دهقانی در نشست شورای امنیت

غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دهقانی معاون امور حقوقي و بين المللی وزارت امور خارجه در سخنراني خود در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اشاره به نقش ايدئولوژي هاي افراطی خشونت طلب در تهديد صلح و امنيت بين المللي، اتخاذ اقدامات عملي توسط دولتها و نهادهای بین المللی جهت مقابله با ايدئولوژي هاي افراطي برای جذب جوانان به فعاليت هاي افراط گرايانه را خواستار شد.

وي افزود: به منظور جلوگیری از افراط گرایی و به حاشيه رانده شدن جوانان، چاره‌ای جز تلاش در جهت تشویق تحمل و مدارا، سرمایه گذاری در آموزش و آگاه سازي، محو فقر، پایان دادن به تبعیض و اشغالگری بخصوص در سرزمین فلسطین و رسیدگی موثر به وضعیت‌های بحرانی و منازعات نداریم.

دهقاني با تاكيد بر اهميت محافظت از جوانان در برابر تهدیدات افراط گرایي كه بواسطه سوء استفاده از رسانه هاي جمعي و فناوری‌های نوین اهميت روزافزوني يافته، اظهار داشت: لازم است رسانه‌های جمعی مسئولانه اقدام نموده و بمثابه ابزاری برای انتقال و گسترش تفكرات افراط گرایانه مورد سوء استفاده قرار نگيرند.

 دهقانی افزود: درصورتی که رسانه هاي جمعي به مسئولیت خود بطور شایسته عمل نکنند، لازم است دولت ها بمنظور توقف فعالیت‌های رسانه‌ای افراط گرایانه اقدام نمایند. چنين راهبردي، نسل بعدي را در مواجهه با خشونت و تفكرات افراطي ياري نموده و مانع از به ثمر رسيدن تلاشهايي مي شود كه هدف از آنها تشديد مشكلات و افزايش منازعه و بحران در جهان مي باشد.

معاون وزير امور خارجه كشورمان در پايان ضمن تاکید بر تعهد قاطع جمهوری اسلامی ایران به مقابله با افراط گرایی و تروریسم، تصريح کرد: ایران مفتخر است که جوانانش مصون ترین قشر در مواجهه با تبلیغات و فعالیت های گروه های تروریستی و افراطی در سطح جهاني بوده اند.

 دهقانی همچنين با تاكيد بر اهمیت قطعنامه هاي مصوب نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال هاي ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در زمینه «جهان عاری از خشونت و افراط گرایی خشونت طلب» که به ابتکار رئیس جمهور ایران به تصويب رسيد، اظهار داشت: در اين قطعنامه‌ها ضرورت حمايت از جوانان در مقابله با افراط گرایی خشنونت طلب مورد توجه جدي قرار گرفته است.

49311

کد N1873636

وبگردی