آفتاب

وزیر دفاع فرانسه: برجام، آرمانی نیست اما...

وزیر دفاع فرانسه: برجام، آرمانی نیست اما...

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز –سه‌شنبه- گفت که قدرت‌های جهانی در انتظار آن هستند تا ببینند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چه تصمیمی درباره برجام اتخاذ می‌کند.

پارلی که در گفت‌وگو با رادیو «آر تی ال» فرانسه سخن می گفت، با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای تهران، افزود: «توافق هسته‌ای ایران آرمانی نیست اما در تعلیق برنامه هسته‌ای نظامی ایران موفق بوده و ایرانیان به این توافق احترام می‌گذارند».

بارلی همچنین گفت: توافق سال ۲۰۱۵ وین، آرمانی نیست اما منجر به تعلیق برنامه هسته‌ای ایران شد و تضعیف این توافق می‌تواند به عاملی برای به آشوب کشیده شدن منطقه و شعله‌ور شدن آن منجر شود.

قرار است امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ به وقت تهران و ۱۴ به وقت واشنگتن رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام تصمیم‌گیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره سوریه نیز گفت: «فرانسه در صورتی که گزارش‌هایی درباره حملات جدید شیمیایی در سوریه وجود داشته باشد، بار دیگر به این کشور حمله خواهد کرد».

پارلی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، گفت: «هدف از حمله علیه سوریه جلوگیری از تکرار حملات شیمیایی از سوی نظام بشار اسد بود. اگر این موضوع بار دیگر رخ دهد، می‌توانیم احتمال تکرار حمله به سوریه را در نظر بگیریم».

کد N1873328

وبگردی