آفتاب

پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری قم تا ۴ روز آینده

پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری قم تا ۴ روز آینده

سیدمحسن میرهادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قم، ضمن تأیید عقب افتادن ۲ماه از حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری قم، اظهار داشت: تا ۴ روز آینده حقوق عقب افتاده کارگران خدمات شهری شهرداری قم را پرداخت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته در مسئله پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری قم، یک فرصت یکماهه برای جمع‌آوری صورت وضعیت پیمانکاران وجود دارد چراکه باید ابتدا این صورت وضعیت‌ها جمع‌آوری شود تا پرداخت حقوق داشته باشیم.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم، افزود: مشکل عقب افتادن حقوق کارگران شهرداری به این جهت رخ داد که با عید نوروز روبرو بودیم و همین‌طور توافقاتی باید با پیمانکاران جدید صورت می‌گرفت که همین دو مسئله باعث این مشکل شد و زمان را طولانی کرد.

وی گفت: الان در حدود یک سال می‌شود که سعی کردیم حقوق کارگران را از ۱۵ تا ۲۰ هر ماه در هر ۸ منطقه شهری قم، به‌صورت مرتب پرداخت کنیم و این تأخیر ایجاد شده به خاطر همان دو مشکلی بود که به آن اشاره شد.

میرهادی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه آیا شهرداری قم نباید نظارت کافی بر پیمانکاران خود داشته باشد تا این کارگران در شب عید بدون حقوق نمانند و دست خالی نزد خانواده باز نگردند؟ گفت: همه هم و غم ما این است که در هر شرایطی حقوق این افراد پرداخت شود؛ ولی ما هر ماه با یک ماه تأخیر این حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم و این به جهت تعیین صورت وضعیت‌ها و تنظیم صورت‌های مالی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ پیمانکار در ۸ منطقه شهری فعالیت دارند، گفت: در مجموع ۱۶۰۰ کارگر خدمات شهری شامل پاکبانان (رفتگران) و پیک‌های بهداشت (کارگران همراه ماشین جمع‌آوری زباله) وجود دارند که متأسفانه حقوقشان عقب افتاده اما انشاءالله در همین چند روز آینده پرداخت حقوقشان انجام می‌شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم، تأکید کرد: تمام هم و غم ما این است که حقوق کارگران زحمتکش شهرداری قم، به‌صورت نظام مند و منظمی به ایشان پرداخت شود.

وی در پایان سخنان خود در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص نامشخص بودن وضعیت بیمه‌ای کارگران خدمات شهری شهرداری قم هم گفت: بیمه این کارگران به‌صورت مرتب انجام می‌شود اما ممکن است برخی شرکت‌های خدماتی با تأخیر و جریمه اسامی کارگرانشان را رد کنند.

کد N1873296

وبگردی