آفتاب

قاضی صلواتی: تلگرام محل امنی برای اعمال گروهک تروریستی داعش بود/ متهم : مدام به سراغ من می‌آمدند که برای سرکرده داعش خانه تهیه کنم

قاضی صلواتی: تلگرام محل امنی برای اعمال گروهک تروریستی داعش بود/ متهم : مدام به سراغ من می‌آمدند که برای سرکرده داعش خانه تهیه کنم

به گزارش ایلنا، قاضی صلواتی در هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل پس از نشان دادن فیلمی از عملیات تروریستی گفت: متاسفانه فیلم ارسالی از محل حمله تروریستی مجلس از طریق تلگرام به مرکزیت داعش فرستاده شده است متاسفانه تلگرام محل امنی جهت اعمال گروهک تروریستی داعش، تبادل اطلاعات جابه‌جایی و انتقال مهمات و ورود تروریست‌ها به کشور بوده است.

در این جلسه تعدادی از شاکیان و یک شاهد عینی حضور داشتند. قاضی صلواتی در ابتدای جلسه از یکی از شکات درخواست کرد که پشت تریبون قرار بگیرد و شکایت خود را اعلام کند.

این فرد شاکی در ابتدا با نثار صلوات به روح پرفتوح امام و شهدا عنوان کرد: به عنوان کسی که جوان از دست داده‌ام می‌گویم مگر جوانان ما چه کردند جز دفاع از دین و آزادی. اینها به خاطر خوشحالی اربابانشان جوانان ما را به شهادت رساندند. جوانان ما که گناهی نداشتند جز اینکه می‌خواهستند با این گروه که خود را سردمدار اسلام می‌داند مبارزه کنند.

وی ادامه داد: اینها به پیامبر خیانت کردند اسلام جنبش تکفیری ندارد اینها جز اینکه اربابان خود را خوشحال کنند جوانان ما به کجا تجاوز کرده بودند.

اولین شاکی پرونده خطاب به رئیس دادگاه گفت: در کجا گفته اند که اسیر را آتش بزنید و یا در حلق تشنه آن نیزه فرو کنید کجای اسلام چنین چیزهایی آمده اینها در مجلس چه می‌کردند جوانان ما این ها و اربابانشان را عصبانی کرده بودند.

وی ادامه داد: این جوانان آرامش می‌خواستند تقاضا دارم به عنوان خانواده شهدا اشد مجازات را برای آنان در نظر بگیرید. چرا که جز خون آشامی کار دیگری ندارند باید ریشه این تفکر سوزانده شود تا مردم منطقه و دنیا آزاد شوند.

در ادامه قاضی صلواتی از یک شاهد عینی خواست که مشاهدات خود را از روز حمله تروریستی بیان کند.

شاهد عینی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: به عنوان کسی که در لحظه عملیات تروریستی در محل حاضر بودم مطالب خود را شفاف و بدون پرده بیان می‌کنم در ابتدا از خانواده معزز شهدا عذرخواهی می‌کنم که اگر مطلبی را می‌گویم داغ دلشان تازه می‌شود.

این شاهد عینی ادامه داد: سه نفر از این گروهک با تجهیزات کامل و جلیقه انتخاری از درب مراجعات مردمی وارد شدند در ابتدا یک فرد بی‌گناه که در حال خروج بود را مورد حمله قرار دادند و با یک اسلحه به سر او شلیک کردند سپس به شهید تیموری که لباس سپاه بر تن داشت به طور وحشیانه حمله کردند و بدن او را به رگبار بستند که سر وی متلاشی شد آقای قاضی هیچ انسانی با حیوان چنین کارهایی را نمی‌کند این افراد به راه خود ادامه دادند و به نفر دوم که مانند شهید تیموری لباس سپاه بر تن داشت شلیک کردند.

وی ادامه داد: تروریست‌ها به هر کسی که می‌رسیدند او را به رگبار می‌بستند در یکی از اتاق‌ها فردی را به شهادت رساندند که غرق خون بود اما تروریست‌ها وقتی برای گرفتن فیلم به اتاق رفتند باز هم به سرش شلیک کردند.

وی ادامه داد: مادری که یکی از مراجعه کنندگان بود با دیدن چنین صحنه‌ای کودک خود را از پنجره به پایین انداخت تا به دست این افراد کشته نشود هنگامی که تروریست‌ها در طبقه چهارم توسط سپاه محاصره شدند مانند گرگی که در قفس گرفتار شده باشند فقط زوزه می‌کشیدند بنابراین شروع کردند از پنجره‌ها به اطراف شلیک کردن.

این شاهد عینی ادامه داد: تروریست‌ها به مردم کوچه و خیابان تیر می‌زدند زیرا به خوبی می‌دانستند که این مردم نگهدار انقلاب هستند و جوانان خود را برای دفاع از این مرز و بوم لباس مدافعان حرم در تنشان می‌کنند این گروهک تروریستی به لطف خدا و سردار سلیمانی و جان برکفان مقاومت از بین رفتند این گروه فقط برای این به وجود آمده که مردم را بزنند.

در ادامه قاضی صلواتی خطاب به حضار گفت: آیا شاکی دیگری در این جمع حضور دارد که یکی دیگر از افراد حاضر در دادگاه گفت: من می‌خواهیم صحبت کنم که در این حادثه مجروح شدم.

وی پشت تریبون آمد و گفت: روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در مجلس حضور داشتم تا قبل از ورود داعش به مجلس به منظور تکریم ارباب رجوع سخت‌گیری خاصی نمی‌شد افراد راحت و آسان با نمایندگان دیدار می‌کردند.

آقای قاضی سوال من این است افرادی که خود را مسلمان می‌نامند چرا به راحتی مردم را با زبان روزه می‌کشند آنان ساعت ۱۰:۲۰ وارد مجلس شدند و با قتل و کشتار از درب ورودی به سالن مراجعین ورود پیدا کردند بی‌پروا به هر شخصی تیر خلاص می‌زدند اما وقتی قدرت نیروی امنیتی و انتظامی را دیدند خودشان را منفجر کردند. ترکش‌ها نیز به اطراف اصابت کرد. آنها نتوانستند به نیت شوم خود در مجلس برسند. عملیات چندین ساعت طول کشید اما صحن مجلس تعطیل نشد و تا هنگام اذان ظهر ادامه پیدا کرد که نمایندگان نماز ظهر و عصر را به جماعت برگزار کردند.

وی ادامه داد: طبق قانون متجاوزان به ناموس و جان مردم باید به اشد مجازات برسند.

بعد از این فرد مجروح حادثه تروریستی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من کارمند قراردادی مجلس شورای اسلامی هستم در روز ۱۷ خرداد طبق معمول در محل کارم حاضر شدم و جلسه علنی نیز برگزار شده بود با توجه به سهولت رفت و آمد ارباب رجوع این افراد خود را از درب شماره ۲ به دفتر نمایندگان رساندند که تعدادی را نیز به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: من در حیات مجلس پشت یک دیوار کوتاه پنهان شده بودم که اینها از طبقه چهارم مرا مورد اصابت گلوله قرار دادند که مجروح شدم سوال من این است که بر اساس کدام دین و مذهب اینها به خود اجازه چنین کارهایی را می‌دهند. آیا این آدمکشی خداباوری است یا شیطان‌پرستی. مدعیان حقوق بشر که برای چند جاسوس سر و صدا می‌کنند کجا هستند که از حقوق ما در برابر آمریکا ، اسرائیل و رژیم آل سعود دفاع کنند.

پس از اظهارات مجروح حادثه تررویستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل قاضی صلواتی از متهم ردیف هفتم خواست پشت تریبون قرار بگیرد و دفاعیات خود را مطرح کند.

قاضی صلواتی پس از تفهیم اتهام به این فرد و برشمردن جرائم او مبنی بر معاونت مفسد فی الارض، تهیه سلاح‌های سنگین، سبک، اختفای تروریست‌ها و انتقال و جابجایی آنان از مرزها به داخل کشور گفت: شما دفاعیات خود را بیان کنید.

خ. ر. م متهم ردیف هفتم پشت تریبون قرار گرفت و قبل از بیان دفاعیات خود گفت: از ر.ب که در صحن علنی دادگاه حضور دارد شکایت دارم و ادامه داد: زمان جنگ بچه بودم از سال ۵۹ تا سال ۶۹ در عراق حضور داشتم.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: لطفا نحوه آشنایی خود را با گروهک تروریستی بیان کنید

خ. ر.م گفت: تا سال ۹۰ در کرمانشاه تاکسی داشتم که آن را فروختم و با برادرم مغازه‌ای را دائر کردیم که الان حدود شش سال است آن مغازه را داریم. ر.ب مقداری پول برای من آورد که آن را به دست دختر س (تروریست وارداتی داعش) برسانم.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: مگر نمی‌دانستید که س.ص عضو داعش شده است.

خ. رم گفت: به ما گفتند ناپدید شده و ما اطلاعی از او نداشتیم تا اینکه ر.ب مقداری پول را آورد که آن را به دست دختر س برسانم که من آن پول را به دامادش دادم که ر.ب گفت چرا پول را به دست دختر س نرساندی که بعد از این ماجرا قهر کرد. اما بعد از پنج ، شش روز مراجعه کرد و گفت برای دوستان دانشجویش دنبال خانه می‌گردد گفتم که اینجا به افراد مجرد خانه نمی‌دهند پس از شنیدن این سخنانم رفت و باز هم دوباره شش ، هفت روز برگشت و گفت س می‌خواهد شما را ببیند گفتم او با من چه کار دارد؟ بعد از این گفت‌وگو مدت‌ها بعد در سر پل ذهاب با س ملاقات کردم به او گفتم از کجا آمده و تا حالا کجا بوده. گفتم اگر می‌خواهید جنایاتی را در داخل مرتکب شوید مرا داخل نکنید که س در پاسخ گفت آمده‌ام خودم را تحویل دهم اما می‌خواهم تا قبل از آزادی پسرم خانه‌ای را اجازه کنم و در آن بمانم. زمانی که پسرم از زندان بیرون آمد خود را تسلیم می‌کنم.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما با عقائد داعش آشنایی داشتید و در بندرعباس هم عقاید تکفیری‌ها را پذیرفته بودید و با گروهک کتائب هم بیعت کردید و این در اقرار صریح شما آمده است.

خ. ر.م گفت: من اصلا نماز نمی‌خواندم و آشنایی با آنها نداشتم.

قاضی صلواتی ادامه داد: پس از اینکه تیم ترور استقرار پیدا کرد یک بسته برای تو آوردند داخل بسته دلار بود که همراه آن یک پیام قرار داشت شما بعد از ملاقات با س اعلام آ‌مادگی برای پیوستن به داعش کرده بودید.

متهم پاسخ داد: من با س بیعت نکردم.

قاضی صلواتی ادامه داد: شما می‌دانستید که س عضو گروه داعش شده است. پس چگونه با او ملاقات کردید و ادامه داد، منزل را چگونه در اختیار تیم ترور قرار دادید.

متهم گفت: س به من گفت می‌خواهم ۲۰ دقیقه دامادم را ببینم در این لحظه قاضی خطاب به متهم خاطرنشان کرد: شما این منزل را که خالی بود یک هفته در اختیار تیم ترور قرار دادید شما چه کاره بودید که به تیم ترور اسکان دادید و برای آنها خانه فراهم کردید.

متهم تاکید کرد: ر.ب ولن‌کن من نبود و مدام به سراغ من می‌آمد که برای آنها خانه تهیه کنم.

قاضی صلواتی گفت: چه ارتباطی به شما داشت که یک تروریست را از سر پل ذهاب به کرمانشاه آوردید این به این دلیل نیست که شما با آنها بیعت کرده بودید و این وظیفه را داشتید؟ شما کار خود را رها کردید و برای پیدا کردن خانه به شهر دیگر رفتی.

متهم ادامه داد: س خودش خانه را گرفت.

قاضی به او گفت: چه نیازی داشت که در آنجا حضور داشته باشی که مستشار دادگاه نیز ادامه داد: چرا خانه را برای او گرفتید؟

متهم گفت: ر.ب به من خیانت کرد.

قاضی گفت: مگر شما چه سمتی داشتید که ر.ب به شما خیانت کند؟ شما نمی‌دانستید س امیر القاعده و عضو تیم ترور داعش است؟ ملاقات شما با او یک ملاقات معمولی نبود.

خ. ر. م ادامه داد: به س گفتم کجا بودید که او گفت در موصل قرار داشتم. گفتم اگر هم از موصل آمدید کسی با تو همکاری نمی‌کند. آقای قاضی من با داعش مخالفم.

قاضی صلواتی گفت: اگر با داعش مخالف بودید چرا با س که امیر داعش بود ملاقات کردید چرا صادقانه حرف نمی‌زنید؟

در این لحظه مستشار دادگاه گفت: شما در اظهارات خود گفته‌اید که سواد ندارم اما یک گوشی هوشمند با سیم کارت گرفته‌اید.

متهم گفت: گوشی برای دو نفر دیگر بود من حتی بلد نبودم آن را روشن کنم.

مستشار ادامه داد:‌ چند وقتی گوشی پیش تو بود.

خ. رم گفت: حدود یک هفته گوشی پیش من بود به من گفتند چرا گوشی را خاموش کردید گفتم من اصلا بلد نیستم گوشی را روشن کنم آقای قاضی من سواد ندارم.

در این لحظه نماینده دادستان به اهم اظهارات متهم ردیف هفتم اشاره کرد و گفت: خ. ر.م سال‌ها در بندرعباس حضور داشته و با تفکر کتائب هم آشنا بوده که پس از ارتباط با س اعلام آمادگی کرده است. س سیم کارت سفیدی را به او داده تا پیام‌ها را برسانند. او خانه امنی هم برای تیم ترور آماده کرده است.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما منزل اجاره کرده بودید.

متهم پاسخ داد: من منزل را اجاره نکرده بودم خود س اجاره کرده بود.

قاضی صلواتی خطاب به س گفت: خانه را شما اجاره کردید؟

س پاسخ داد: نه من اجاره نکردم و خ. ر. م برای من این خانه را گرفت که خ. رم با شنیدن اظهارات س گفت من از ر. ب شکایت دارم او به من خیانت کرد.

قاضی خطاب به ر. ب گفت: چرا که شما به خ. ر.م خیانت کردید؟

ر.ب پاسخ داد: دروغ می‌گوید او عضو کتائب بود و با تفکرات آشنایی داشت.

قاضی خطاب به خ. ر.م گفت: شما منطقه را به خوبی می‌شناختید از جاده‌های فرعی اطلاع داشتید. برای این افراد خانه‌ای نیز اجاره کردید. چگونه است که صحبت‌های خود را تکذیب می‌کنید؟ آیا تحویل دادن بسته به شما دلیل استحکام رابطه با س نبوده؟ آیا بعد از این ملاقات برای همکاری با س اعلام آمادگی نکردید؟

متهم پاسخ داد: نه نکردم.

قاضی صلواتی خطاب به او گفت: شما باید مورد تایید داعش باشید تا یک تروریست وارداتی را از مرزها به داخل کشور بیاورید.

قاضی صلواتی ادامه داد: شما الف.‌ل را می‌شناسید؟

خ. رم پاسخ داد: بله، دایی زنم است.

قاضی صلواتی گفت: منزلش را چگونه در اختیار س قرار دادید.

متهم گفت: او به من گفت می‌خواهم دامادم را ببینم.

قاضی خاطرنشان کرد: شما خانه را در اختیار تیم ترور گذاشتید جز این است که با او بیعت کرده بودید و مورد تایید او بودید؟ شما شناخت دقیقی از شهر داشتید دولت آباد، باغ ابریشم و جاده قدیم تهران را می‌شناختید. منطقه را شناسایی کرده بودید تا خانه را بیابید تا از نظر حفاظتی مورد تایید شما باشد. شما مواد منفجره را برای س آماده کردید. جز این است که مورد تایید بودید؟ نظر خود را با توجه به جنایاتی که انجام شده درباره داعش بیان کنید.

خ.ر.م گفت: داعش را قبول ندارم همه دنیا این گروه را خیانتکار می‌دانند من خودم را شریک آنان نمی‌دانم.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما در بیان اظهارات خود صداقت ندارید بهتر است به درستی اعتراف کنید.

پس از اظهارات متهم ردیف هفتم فیلمی در جلسه دادگاه از روز حادثه تروریستی مجلس پخش شد.

بعد از آن قاضی صلواتی که ریاست دادگاه را بر عهده داشت از متهم ردیف هشتم خواست تا در جایگاه قرار بگیرد. او خطاب به متهم گفت: جرم شما تهیه سلاح‌های سنگین و سبک، جابجایی و انتقال و همچنین مخفی کردن آنان است دفاعیات خود را بیان کنید.

متهم ردیف هشتم ع.ب پشت تریبون قرار گرفت و گفت:‌ ر.ب برادر من است او ۱۸ سال از من بزرگ‌تر است یک روز حوالی ساعت ۱۰ یا ۱۱ بود که با دوستانش به سراغ من آمد و گفت می‌خواهند چند روزی را در سیاه چادرم بمانند و چون دوستان برادرم بودند درباره وضعیت آنها از ر.ب سوال نکردم. آنها هفت – هشت روز در چادر من ماندند.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: آذوقه‌شان را چگونه تهیه می‌کردید؟

متهم پاسخ داد: خودشان تهیه می‌کردند و یا ر.ب می‌آورد.

قاضی صلواتی ادامه داد: شما دست به شناسایی معابر و نقطه صفر مرزی زدید.

متهم پاسخ داد: من هیچ گاه این کار را نکردم.

قاضی گفت: شما سلاح و مهمات را در کوه پنهان کردید.

متهم پاسخ داد: من این کار را نکرده‌ام.

قاضی خطاب به متهم گفت: خودت اقرار کردی.

متهم ادامه داد: من هیچ وقت این کار را نکردم.

قاضی گفت: چطور نپرسیدی که این افراد چه کسانی هستند؟

متهم پاسخ داد: من به برادرم اطمینان داشتم.

قاضی گفت: سلاح را چگونه تهیه کردی؟ چرا خودِ ر.ب برای تهیه سلاح نرفت.

متهم گفت: ر.ب از من خواست تا سلاحی را تهیه کنم. من نیز آن سلاح را برای او تهیه کردم  خودش حضور پیدا نکرد چون فروشنده به او اطمینان نداشت و به من گفت اگر ضمانت می‌کنی به او سلاح بدهم.

قاضی خطاب به متهم گفت:‌با فروشنده سلاح از کجا آشنا بودی؟

متهم پاسخ داد: چون دامدار هستم از طریق قصابی با او آشنا شدم.

قاضی به متهم گفت: تو یکی از افراد تیم ترور را جابه‌جا کردی.

متهم پاسخ داد: بله، سد شهدای گمنام در منطقه ما قرار دارد. او به من گفت می‌خواهم آنجا را ببینم. آقای قاضی من سواد خواندن و نوشتن ندارم.

قاضی صلواتی به متهم گفت: اگر عضو س نبودی چگونه است که برای شما اسم مستعار انتخاب کردند؟

ع.ر پاسخ داد: پرسیدم، آنها گفتند برای خودشان می‌خواهند. من نیز چیز اضافه‌تر نپرسیدم.

قاضی صلواتی ادامه داد: شما ح.ر پسرعموی شماست؟

متهم پاسخ داد: بله.

قاضی صلواتی گفت: چرا او را به گروه ترور معرفی کردید؟

متهم گفت: من هیچ وقت این کار را نکرده‌ام.

قاضی خطاب به متهم یادآوری کرد: شما چندین سال است گلوله‌های باقیمانده از جنگ تحمیلی را جمع‌آوری می‌کنید و آنها را در اختیار تیم ترور قرار دادید.

متهم گفت: چهار تا از آن گلوله‌ها مال من بود اما آن را در اختیار تیم ترور قرار ندادم. روزی در خانه نشسته بودم که فردی به منزل ما آمد و گفت که یک امانتی از طرف برادرم دارد که آن را تحویل گرفتنم.

مستشار دادگاه خطاب به متهم گفت: زمان دستگیری چه چیزی پیش شما بود؟

متهم پاسخ داد:‌مقداری پول.

مستشار گفت: حدود دو هزار دلار پیش شما بوده که باید آن را تحویل به ع می‌دادید. به همراه آن چندین گلوله توپ و چندین سلاح سبک و سنگین بوده.

متهم گفت: من دستگیر نشدم خودم خودم را تحویل دادم. من لب مرز قرار داشتم و می‌توانستم از آنجا فرار کنم.

قاضی گفت: شما با افکار تکفیری آشنا بودید.

متهم پاسخ داد: هیچ گاه آشنا نبودم.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما چه نفرتی از جمهوری اسلامی دارید؟

متهم گفت: من این حرف‌ها را نزده‌ام.

نماینده دادستان با اشاره به اهم اظهارات ع.ر گفت: این فرد از خانواده‌های متواری به کشور عراق بوده و در رمادی حضور داشته. سال ۷۶ نیز به ایران بازگشته و از سال ۸۸ به همراه پسرعموی خود گلوله‌های جنگی را جمع آوری می‌کرده و در اختیار گروه‌های تکفیری قرار می‌داد. او چندین نفر از تیم ترور را در شهرستان پل سرذهاب در منزل خود جای داده و در قالب دامداری و نگهداری احشام منطقه را بررسی می‌کرده و افراد را از این طریق وارد می‌کرده.

قاضی صلواتی خطاب به وکیل متهم گفت: اگر دفاعیاتی دارید از موکل خود انجام دهید.

وکیل ع.ر پشت تریبون قرار گرفت و گفت: جناب رئیس من اینجا نیستم که از جنایات مجرم دفاع کنم. قبل از این باید یک تذکر جزئی بدهم. من وکیل مدافع نیستم بلکه وکیل تسخیری هستم. انتخاب من به دست خودم نبوده. مردم با اسم وکیل تسخیری آشنا نیستند.

وی ادامه داد: وکیل تسخیری در جرایمی که موجب اعدام و یا حبس بالای ۱۰ سال  است به موجب دادگاه انتخاب می‌شود. بدان معنا نیست که با علم و اطلاع از مجرم دفاع کند. این افراد ادعا می‌کنند که فریب خورده‌اند در حال حاضر شما اگر سرکرده داعش را بگیرید او هم می‌گوید فریب خورده. فریب خوردن بدان معنا نیست که شما هر کاری می‌خواهید انجام دهید. داعش هفت سال است در عراق و سوریه جنایت می‌کند. شهر حلب چهار و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که با خاک توسط این افراد یکسان شده و یا شهر موسل با سه و نیم میلیون جمعیت چیزی از آن باقی نمانده.

وکیل مدافع متهم ادامه داد: این گروه جنایتکار کودکان را از زیر سینه های مادرانشان می‌کشند و کباب می‌کنند. ما براساس وظیفه قانونی اینجا هستیم.

وی خطاب به متهم گفت: من نمی‌توانم از شما دفاع کنم. بر فرض که شما فریب خورده‌اید اگر بر دادگاه محرز شود که شما فریب خوردید شاید بتوان از شما دفاع کرد. شما باعث وحشت در ایران و جهان شده‌اید. باید ابتدا یک عذرخواهی و اعلام برائت می‌کردید. برای به وقوع پیوستن جرم سه عنصر قانونی، مادی و معنوی باید وجود داشته باشد. شما هر سه این قانون را داشته‌اید.

وی ادامه داد: مردم ایران چشم به این دادگاه دارند. اینها تا حالا تهران را ندیده بودند فکر می‌کردند تهران دریاچه دارد که می‌خواستند با نارنجک ماهیگیری کنند؟ اگر سپاه جان بر کف نبود معلوم نمی‌شد چه اتفاقی در مجلس شورای اسلامی رخ می‌داد.

قاضی خطاب به متهم گفت: آخرین اظهارات خود را بیان کنید.

متهم پاسخ داد: از تک تک خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم. مرا در غم خود شریک بدانند. بعد از اظهارات متهم ردیف هشتم قاضی صلواتی ختم دادگاه را اعلام کرد و گفت: دادگاه در موعود مقرر و قانونی رای خود را صادر خواهد کرد.

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش جلسه اول رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل ۸ اردیبهشت ماه برگزار و در آن کیفرخواست ۸ متهم از سوی نماینده دادستان قرائت شد.

در دومین جلسه که نهم اردیبهشت ماه برگزار شد، متهم ردیف اول به دفاع از خود پرداخت.

سومین جلسه دادگاه نیز دهم اردیبشهت ماه برگزار و به رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم اختصاص داشت.

چهارمین جلسه دادگاه نیز به اتهامات متهم ردیف سوم رسیدگی شد.

در پنجمین جلسه دادگاه نیز اتهامات متهم ردیف چهارم مورد رسیدگی قرار گرفت.

در ششمین جلسه دادگاه نیز به اتهامات متهم ردیف پنجم و ششم رسیدگی شد.

کد N1873290

وبگردی