آفتاب

تسلط شورشیان مورد حمایت آمریکا بر مناطقی در ریف شرقی دیرالزور

تسلط شورشیان مورد حمایت آمریکا بر مناطقی در ریف شرقی دیرالزور

به گزارش ایلنا، یک فرمانده نظامی در «شورای دیرالزور» که وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است، در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که این نیروها عصر دوشنبه کنترل شهر هجین در استان دیرالزور را به دست گرفتند.

شهر هجین که در شرق رود فرات واقع است، آخرین منطقه تحت اشغال داعش در استان دیرالزور محسوب می‌شد.

بر این اساس، گروه تروریستی داعش اکنون تنها کنترل سه شهرک «السوسه»، «الهری» و «الباغوز» در مرزهای عراق و سوریه و تعدادی از روستاهای شرق رود فرات را در دست دارد.

در تحولی دیگر، ده‌ها نفر از عناصر مسلح و خانواده‌هایشان تخلیه آخرین منطقه مهم تحت محاصره نیروهای دولتی در مرکز این کشور را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود طی روزهای آینده هزاران نفر دیگر این منطقه را ترک کنند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند در پی مذاکرات ارتش روسیه و شورشیان سوری، آنها پذیرفته‌اند که شهر «الرستن» در استان حمص را تخلیه کنند و به شمال سوریه منتقل شوند. چند گروه وابسته به «ارتش آزاد سوریه» این منطقه را در کنترل خود داشتند.

پیروزی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در غوطه شرقی واقع در ریف دمشق باعث شد تا شورشیان در مناطق دیگر در موضع ضعیف‌تری قرار گیرند.

اکنون تنها مناطق محاصره‌شده باقی‌مانده در کنترل مخالفان بخش‌هایی از اردوگاه فلسطینی «الیرموک» در نزدیکی دمشق است. این منطقه در اشغال عناصر گروه تروریستی داعش است.

کد N1873246

وبگردی