آفتاب

تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۶۰۰ کارگر شرکت جنگل شفارود

تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۶۰۰ کارگر شرکت جنگل شفارود

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در مجموعه شرکت سهامی جنگل شفارود واقع در استان گیلان هنوز دستمزد ۵ ماه گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

 این کارگران می‌گویند: کارفرما مدعی‌ست مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است. در عین حال این کارگران نگران امنیت شغلی خود با اجرای طرح «تنفس جنگل» ازسوی منابع طبیعی و جنگل‌بانی هستند.

به نقل از کارگران شرکت جنگل شفارود که در زمینه چوب و تامین بخشی از نیاز صنایع سلولزی کشور در منطقه رضوان شهر استان گیلان فعالیت دارد، گفته می‌شود؛ در شش ماه گذشته با اجرای این طرح (تنفس جنگل) فعالیت آنان رونق سابق را نداشته و کارفرما از مدت‌ها قبل ناچار شده است بخش زیادی از فعالیت شرکت را کاهش دهد.

به گفته کارگران، پیش از این مطالبات کارگران این شرکت به ۷ ماه می‌رسید که کارفرما اواخر سال گذشته (۹۶) با تامین منابع مالی بخش از آن را به حساب کارگران پرداخت کرد.

آنان با بیان اینکه کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: علاوه بر مطالبات مزدی کاهش تولیدات این کارخانه؛ تهدیدی بر امنیت شغلی کارگران قراردادی و رسمی کارخانه شده است.

همچنین کارگران شرکت جنگل شفارود در خصوص پیگیری مطالبات مزدی خود گفتند: سال قبل برای پیگیری مطالبات معوقه خود چندین تجمع اعتراض در محوطه شرکت انجام دادند که به نوعی مشکلات خود را در نتیجه دریافت نکردن ۷ ماه مزد معوقه به گوش مسئولان برسانیم. با این حال همه مسئولان شهرستانی از وضعیت کارگران این شرکت مطلع هستند.

تلاش خبرنگار ایلنا برای شنیدن پاسخ مسئولان شرکت جنگل شفارود تا لحظه ارسال خبر بی‌نتیجه باقی مانده است.

کد N1873233

وبگردی