آفتاب

فعال اصلاح‌طلب: نظر روحانی درباره فیلترینگ مُر قانون است/ جایگاه ریاست جمهوری نباید تضعیف شود

فعال اصلاح‌طلب: نظر روحانی درباره فیلترینگ مُر قانون است/ جایگاه ریاست جمهوری نباید تضعیف شود

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: نباید اجازه دهیم جایگاه‌ها در نظام تضعیف شوند، برای نیل به این مقصود باید تصمیمات اینچنینی در جایی وزین‌تر میان سران قوا یا شورای عالی امنیت ملی اخذ شود اما الان گروکشی بین قوا اتفاق افتاده است.

سید فاضل موسوی در گفتگو با خبرآنلاین درباره مانع تراشی ها و مداخلات انجام شده در برابر دولت و روشن نبودن مرز اختیارات رئیس جمهور گفت: آنچه دارد اتفاق می افتد در شأن نظام جمهوری اسلامی و به نفع هیچ یک از قوا نیست. تصمیم گیری راجع به موضوعاتی همچون فضای مجازی باید در سطح جلسه سران قوا یا شورای عالی امنیت ملی انجام شود.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم از نظر بین‌المللی و داخلی، مردم رئیس‌جمهور را نماد سه قوه (حاکمیت) می دانند، پس جایگاه و شأن این نماد نباید با تصمیم یک قاضی زیر سئوال برود.

نماینده مجلس هشتم یادآور شد: احمدی‌نژاد در چارچوب قانون حرکت نمی کرد، چیزی به او نمی گفتند، در عوض آقای روحانی درباره فیلترینگ مسائلی را طبق مُر قانون و قانون اساسی گفت اما چون متأسفانه هماهنگی لازم نیست، یک قاضی آمد و آن رأی را صادر کرد و حاصلش هم تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می شود.

وی افزود: آقای روحانی یک نفر است اما وقتی جایگاه ریاست جمهوری زیر سئوال می رود، این جایگاه طبق قانون اساسی متعلق به 81 میلیون ایرانی است. کسانی که از این اتفاق خوشحالند، نمی دانند اگر این روند ادامه پیدا کند امکان دارد روزی برای خودشان هم تکرار شود پس نباید از این قضیه حمایت کنند.

این فعال اصلاح طلب اظهار کرد: تفاوت نظر داشتن یک بحث، و مصلحت مملکت، جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت بحث دیگر است. نباید اجازه دهیم جایگاه ها در نظام تضعیف شوند، برای نیل به این مقصود باید تصمیمات اینچنینی در جایی وزین تر میان سران قوا و شورای عالی امنیت ملی اخذ شود اما الان گروکشی بین قوا اتفاق افتاده است و هزینه هنگفت این نزاع ها و تشتت در رفتارها و تصمیم گیری ها از جیب مردم ایران پرداخت می شود.

موسوی با بیان اینکه مردم مسئولان را رصد می کنند، افزود: وقتی قوا درگیر مسائل جزیی می شوند اولویت های نخست کشور همچون اقتصاد، آب، محیط زیست، ارتباطات بین الملل در حاشیه قرار می گیرد. در این وضعیت ما یک کشور دست چندم می شویم. وقتی کشور دست چندم در جهان شدیم دیگر کشورها می توانند اراده های خود را به ما دیکته کنند و بشین پاشو بگویند. هیچ ایرانی حاضر به پذیرش چنین اوضاعی نیست. پس بیاییم مسائل را طبق مصلحت کشور از مجرای قانونی حل کنیم.

29214

کد N1872920

وبگردی