آفتاب

اظهارات پومپئو نشان از سیاست برتری‌جویانه آمریکا دارد

اظهارات پومپئو نشان از سیاست برتری‌جویانه آمریکا دارد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های ونزوئلا به اظهارنظرهای «مایک پومپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، درباره دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا واکنش نشان داد و آن را «سیاست برتری‌جویانه» و تعدی «رژیم دونالد ترامپ» خواند. 

پمپئو در یک سخنرانی در روز جمعه گفته بود که «امروزه دیکتاتوری در ونزوئلا اقتصاد کشور را فلج کرده است و مردمش را گرسنگی می‌دهد». پمپئو در ادامه از وزارت خارجه خواست تا به کسانی که می‌خواهند از این کشور بحران‌زده بگریزند، کمک کند. 

وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پمپئو به دروغ خود را نگران وضعیت ونزوئلا نشان می‌دهد، حال آن‌که بر تاثیرهای خیره‌سرانه اقدام‌های یک‌جانبه و زورگویانه کشورش علیه کارکاس سرپوش می‌گذارد».

اشاره وزارت خارجه ونزوئلا به تحریم‌های مالی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، علیه این کشور است.

در این بیانیه در ادامه آمده است: «دولت ترامپ ترفندهایی خودسرانه را علیه این کشور اعمال کرده است. این اعمال نمونه‌ای است از تکبر و ناامیدی سیاست‌های امپریالیستی که بار دیگر نتوانسته اراده مردمی آزاد و مستقل را پذیرا باشد».

به گزارش مقام‌های سازمان ملل، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، نزدیک به یک میلیون نفر از مردم ونزوئلا در اثر سوءتغذیه و امراض قابل‌پیشگیری از این کشور گریخته‌اند. اقتصاد این کشور سوسیالیستی در آمریکای مرکزی فروپاشیده است.  

 

کد N1872673

وبگردی