آفتاب

احتمال ارتباط عامل حمله به وزیر کشور پاکستان با گروه‌های تروریستی

احتمال ارتباط عامل حمله به وزیر کشور پاکستان با گروه‌های تروریستی

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «احسن اقبال»، وزیر کشور پاکستان روز گذشته -یکشنبه- هدف حمله یک تیرانداز قرار گرفت و زخمی شد. این تیرانداز به یک حزب افراط‌گرا در این کشور نسبت داده شده است. انتظار می‌رود این حادثه تروریستی تنش‌ها را پیش از انتخابات در اواخر ماه جولای افزایش دهد. 

در یک دهه گذشته، خشونت بخشی جدایی‌ناپذیر از دوران پیش از انتخابات پاکستان بوده است و اغلب در این روزها گروه‌های افراط‌گرا دست به ترور مقام‌های سیاسی می‌زنند. یکی از مقام‌های سیاسی پاکستان که در چنین حمله‌هایی جان خود را از دست داد «بی‌نظیر بوتو»، نخست‌وزیر وقت این کشور بود که در سال ۲۰۰۷ ترور شد. 

احسن اقبال، ۵۹ ساله، عضو ارشد حزب حاکم مسلم لیگ پاکستان و از هم‌پیمانان وفادار «نواز شریف»، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، هنگام خروج از یک دیدار انتخاباتی در استان پنجاب و در محاصره طرفدارانش هدف شلیک گلوله قرار گرفت. 

در گزارش آغازین سرپرست محلی منطقه ناروال آمده که عامل حمله، بازداشت شده و خود را منسوب به حزب تحریک لبیک پاکستان می‌داند. 

حزب مطلوب اقبال خواستار شدیدترین مجازات برای این تروریست شده که در قوانین پاکستان به معنای اعدام است. با این وجود، تاکنون هیچ گزارشی درباره انگیزه‌های احتمالی این حمله منتشر نشده است. 

 

کد N1872580

وبگردی