آفتاب

هشدار شدیداللحن کره‌شمالی به ترامپ

هشدار شدیداللحن کره‌شمالی به ترامپ

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام مسئول در وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا بایستی از «اعمال فشار» و هر عبارتی مربوط به «تهدیدهای نظامی» علیه پیونگ‌یانگ دست بردارد.

وی گفت: «آمریکا و رئیس‌جمهور آن اگر تمایل دارند که با کره‌شمالی صلح کنند بایستی کاملا به اظهارات عمدی، که می‌تواند خشم کره‌شمالی را برانگیزد، پایان دهند.»

این مقام کره‌شمالی متذکر شد، واشنگتن برای گمراه‌سازی افکار عمومی تلاش می‌کند تا نشان دهد که تعهد کره‌شمالی برای خلع سلاح‌های هسته‌ای خود در نتیجه تحریم‌ها و دیگر فشارها بوده است. در عین حال، واشنگتن با استقرار یگان‌های نظامی در شبه‌جزیره کره تلاش می‌کند تا فضای خوب کنونی را از بین ببرد.

وی اضافه کرد، می‌توان گفت که این اقدامات تلاشی خطرناک برای تخریب فضای گفت‌وگو است که با سختی حاصل شده و به نظر می‌رسد که واشنگتن تلاش می‌کند تا اوضاع را مجددا به نقطه صفر برگرداند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قرار است طی چند هفته آینده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی برای نخستین بار دیدار کنند.

کره‌شمالی در سال‌های اخیر به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود با یک رشته تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل روبه‌رو بوده است.

 

 

کد N1872445

وبگردی