آفتاب

خرید حمایتی کتاب از ناشران خصوصی و دیدار سفیر بنگلادش با رئیس کمیتهٔ تشریفات نمایشگاه

خرید حمایتی کتاب از ناشران خصوصی و دیدار سفیر بنگلادش با رئیس کمیتهٔ تشریفات نمایشگاه

به گزارش ایلنا،سفیر بنگلادش در تهران ظهر یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت گفت: مشترکات ایران و بنگلادش به لحاظ فرهنگی بسیار گسترده است و ما تمایل به همکاری بیشتر در این زمینه داریم.

مجیب‌الرحمن بوئیان اضافه کرد: امروز کتاب «شور قند پارسی» که در رابطه با زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش است در نمایشگاه رونمایی می‌شود که ما از این بابت قدردان هستیم.

سفیر بنگلادش در تهران با اشاره به اینکه می‌توان گفت‌وگو‌ها در مورد مشترکات فرهنگی میان ایران و بنگلادش را ادامه داد، بیان کرد: بین ایران و بنگلادش دوستی محکمی‌ وجود دارد و ما برای ایرانیان احترام زیادی قائل هستیم.

وی افزود: اشعار بسیاری از شاعران ایرانی به زبان بنگالی ترجمه شده و آثار بسیاری هست که هنوز ترجمه نشده است. بنابراین برای توسعهٔ ارتباط میان دو کشور راه زیادی در پیش داریم.

مجیب‌الرحمن بوئیان در پایان سخنان خود از برگزاری خوب سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کمیته تشریفات سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به ارتباط عمیقی که میان ما و کشور بنگلادش وجود دارد و نظر به ریشه‌های فرهنگی مشترک دو کشور، امیدواریم شاهد تورهای فرهنگی بین دو کشور باشیم.

داریوش رضوانی ادامه داد: امیدواریم کشور بنگلادش بزودی در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مه‌مان ویژه حضور یابد که البته مقدمهٔ آن حضور به عنوان شهر می‌ه‌مان است.

رضوانی تاکید کرد: باید یک پل ارتباطی میان ایران و بنگلادش ایجاد شود تا شاهد رفت و آمد شعرا، اهل قلم و دوستداران و فعالان حوزهٔ چاپ و نشر میان دو کشور باشیم.

خرید حمایتی کتاب از ناشران خصوصی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

معاون کارگروه انتخاب و خرید کتاب سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در این دوره نمایشگاه براساس اطلاعاتی که از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در اختیار این کارگروه قرار گرفته از بیش از یک هزار و ۵۰۰ ناشر خصوصی خرید حمایتی کتاب صورت خواهد گرفت.

 مجید سامی اظهار کرد: سومین دوره‌ای است که کار گروه انتخاب و خرید کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد و در این دوره هم براساس روال سال‌های گذشته از ناشران خصوصی حمایت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: در این دوره نمایشگاه با استفاده از ده کار‌شناس کار خود را آغاز کردیم و با توجه به بضاعت محدود موجود در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه، کار‌شناسان این کارگروه توانستند به ششصد غرفه از ناشران حاضر در نمایشگاه مراجعه و کار جمع آوری اطلاعات کتاب‌های موردنظر برای خریداری را انجام دهند.

سامی درباره روند کار خریداری کتاب از ناشران به وسیله این کار گروه توضیح داد: در ابتدا فایل اطلاعات ناشران از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در اختیار این کارگروه قرار گرفت و پس از پردازش‌های موردنیاز درخصوص مبالغ پرداختی ناشران برای غرفه‌‌ها و درصد بندی میزان خرید، ناشران براساس بخش‌های مختلف عمومی، کودک و نوجوان و... دسته‌بندی شده و اطلاعات هر بخش بر اساس کاربرگ‌های تنظیم شده در اختیار هر کار‌شناس قرار گرفته است.

معاون کارگروه انتخاب و خرید کتاب افزود: هرکار‌شناس براساس مبلغ تعیین شده در کاربرگ به ناشران مراجعه و تا سقف مبلغ تعیین شده از عناوین کتاب‌های ناشر موردنظر را انتخاب می‌‌کند.

وی گفت: اطلاعات برای ثبت در نرم افزار هیات انتخاب و خرید کتاب جمع‌آوری می‌شود. پس از ثبت تعداد عناوین مشخص شده در نرم افزار نسبت به صدور حواله خرید برای ناشران اقدام خواهد شد.

معاون کارگروه انتخاب و خرید کتاب سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این کارگروه تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا اطلاعات حواله خرید حداکثر تا ده روز پس از پایان نمایشگاه تارنمای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری شود.

سامی افزود: ناشران می‌‌توانند ضمن مراجعه به این تارنما و ثبت شماره حواله اعلام شده نسبت به تحویل کتاب به انبار موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اقدام کنند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

کد N1872325

وبگردی