آفتاب

پایین‌ترین میزان تخلف در این دوره ازنمایشگاه کتاب

پایین‌ترین میزان تخلف در این دوره ازنمایشگاه کتاب

به گزارش ایلنا، علی فریدونی با اشاره به استقبال گرم و صمیمانه مردم از بخش ناشران خارجی گفت: باتوجه به مشکلات مالی که بوجود آمده بود، ما امسال هیچ تغییر کیفی و کمی در کتب وارده نداشتیم و این باعث رضایت است. استقبال هم ازنظر کمی، خوب بوده‌است و من براساس گفت‌وگوهایی که با ناشران و غرفه‌داران داشتم، خبری از اظهارنگرانی فروش نسبت به سال گذشته بیان نشد.  

او همچنین درباره اقدامات بخش ناشران خارجی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در این حوزه نسبت به سال قبل  هماهنگی خوبی وجود داشت و با هماهنگی‌های بعمل آمده تاخیر در قسمت گمرک نداشتیم و زمانی‌ که غرفه‌های نمایشگاه داده‌شد، ما بلافاصله فهرست کتاب‌های لاتین و عربی را سریعا با مجوز دریافت کردیم.

رئیس نظارت و ارزشیابی ناشران خارجی درمورد تخلفات شکلی و محتوایی در بخش ناشران خارجی تصریح کرد: در بخش محتوایی با توجه به بررسی‌های انجام شده، با همکاری و تعاملات میان ناظران و ناشران کتاب‌هایی که نباید به نمایشگاه ورود پیدا می‌کرد، ورودی پیدا نکردند و در خود نمایشگاه هم با مورد بسیار کمی روبه‌رو شدیم که با تذکر شفاهی بر طرف شد.  

فریدونی درخصوص اعلام آمار بخش ناشران خارجی بیان کرد: حدود ۱۶۵هزار عنوان کتاب عربی و لاتین از کشورهای عربی، اروپا و آمریکا و چین در نمایشگاه، بخش ناشران خارجی وجود دارد. کشورهایی که نشرفعال دارند، در این بخش حضور فعالی پیدا کرده‌اند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد N1872262

وبگردی