آفتاب

لیبرمن: دنبال جنگ با ایران نیستیم/ از تصمیم ترامپ درباره برجام بی‌خبریم

لیبرمن: دنبال جنگ با ایران نیستیم/ از تصمیم ترامپ درباره برجام بی‌خبریم

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه الیوم، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی دنبال جنگ و یا افزایش تنش با ایران نیست مدعی شد: «تلآویو به تهران اجازه نمی‌دهد سوریه را به پایگاهی علیه نیروهای اسرائیل تبدیل کند.»

لیبرمن در گفت‌وگو با کانال دوم اسرائیل عصر روز گذشته -شنبه- درباره احتمال عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اسرائیل را از تصمیم خود در این باره با خبر نکرده است.

وی در این باره گفت: «به وضوح تاکید می‌کنم که تشدید تنش‌ها منفعتی برای ما ندارد اما برای همه سناریوهای ممکن آماده هستیم.»

لیبرمن در ادامه یاوه‌گویی‌های خود مدعی شد: «ارتش اسرائیل تا این لحظه مانع حضور نظامی ایران در سوریه شده است.»

وی در اظهاراتی‌بی اساس مدعی شد: «نیروهای ایرانی را به تلاش برای ایجاد یک زرادخانه قوی سلاح و راه‌اندازی ناوگان موشکی در مقابل اسرائیل متهم کرد. هیچ دولتی به هیچ کشور دیگری اجازه برداشتن چنین گام‌هایی را علیه خود نمی‌دهد.»

لیبرمن همچنین ادعا کرد: «باید این موضوع فهمیده شود که هر هزینه‌ای که هم‌اکنون پرداخت می‌کنیم بسیار کمتر از هزینه‌ای خواهد بود که در آینده پرداخت خواهیم کرد. تصور کنیم که اسرائیل به یک باره یگان‌های موشکی خود را در نزدیکی مرزهای ایران راه‌اندازی کند، ایران چه پاسخی خواهد داد؟ جامعه بین‌المللی چه واکنشی خواهد داشت؟ اجازه نمی‌دهیم ایران سوریه را به پایگاه نظامی علیه اسرائیل تبدیل کند.»

کد N1871955

وبگردی