آفتاب

تاریخ سیاسی یمن را بخوانید

تاریخ سیاسی یمن را بخوانید

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در پی بالا گرفتن تنش میان یمن و امارات بر سر جزیره «سقطرا»، «مروان عبدالله عبدالوهاب نعمان» مشاور وزیر خارجه یمن روز گذشته –جمعه- در صفحه فیس بوکش نوشت: جغرافیای تاریخ یمن از دریای سرخ تا ساحل عمان است.

وی افزود: برادران در امارات، به تاریخ سیاسی عربی مراجعه کنید، مسائل بسیاری یاد خواهید گرفت که منجر به آن می‌شود که پیش از آنکه به لمس ذره‌ای از خاک یمن فکر کنید، در تفکرات خود تجدید‌نظر کنید.

این برای نخستین بار است که یک مقام عالی رتبه یمن به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات پاسخ می دهد. قرقاش گفته بود که امارات روابط خانوادگی و تاریخی با سقطرا دارد.

تنش میان یمن و امارات پس از آن آغاز شد که امارات طی روز های اخیر بدون کسب اجازه و موافقت حکومت قانونی یمن پنج هواپیما شامل بیش از ۱۰۰ نیروی نظامی و تانک به جزیره سقطرا ارسال کرده است.

اعزام نیروهای امارات به این جزیره در شرایطی صورت گرفت که «احمد عبید بن دغر» نخست‌وزیر یمن به همراه تعدادی از وزرای دولت این کشور در این جزیره حضور داشتند.

سقطرا ، مجمع‌الجزایری است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قارهٔ آسیا و آفریقا و در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد. این جزایر متعلق به یمن است.

کد N1871591

وبگردی