آفتاب

تصاویر |نشست ترامپ با لابی‌های اسلحه: آنها «مرگ‌برآمریکا» سرمی‌دهند و ما با آنها توافق کردیم

تصاویر |نشست ترامپ با لابی‌های اسلحه: آنها «مرگ‌برآمریکا» سرمی‌دهند و ما با آنها توافق کردیم

رئیس جمهور آمریکا با حمله به جان کری، بار دیگر از سیاست ایران و برجام انتقاد کرد ولی به سرنوشت این توافق اشاره ای نکرد.

به گزارش خبرگزار خبرآنلاین به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز،  دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در دومين حضورش در نشست انجمن سلاح آمريکا که بزرگترين لابي سازندگان و مروجان سلاح در اين کشور است در شهر دالاس در ايالت تگزاس با انتقاد از جان کري وزير امور خارجه سابق آمريکا گفت: ما يک توافق وحشتناک را امضا کرديم. ما تحت نمایندگی جان کری این توافق را امضا کردیم!  آنها در خيابان ها راهپيمايي مي کنند و شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند و ما با آنها توافق امضاء کردیم.

در همین حال خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان ان نوشت: ترامپ در این گردهمایی افزود چه کساني راهپيمايي مي کنند؟ آنها شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند و ما -دولت قبلي- تحت نمايندگي جان کري اين توافق را امضا کرديم. او بهترين مذاکره کننده نيست که ما تاکنون ديده ايم.

او هرگز ميز (مذاکرات) را ترک نکرد. غير از اين که در مسابقه دوچرخه سواري شرکت کرد و پايش شکست. اين تنها زمان بود (که او نتوانست در ميز مذاکرات حاضر شود.) من گفتم به او نگوييد تو پايت را شکستي. بگوييد تو نمي خواهي مذاکره کني. شما توافق به مراتب بهتري ايجاد خواهيد کرد. اما او پايش شکست. من از اين موضوع درس گرفتم. در سن هفتاد و سه سالگي شما هرگز نبايد در مسابقه دوچرخه سواري شرکت کنيد. اما شما چنين کاري نمي کنيد. من هفتاد و سه سال ندارم. او هفتاد و سه ساله بود.

رئيس جمهور آمريکا افزود: ما در حال انجام دادن اقدامات بزرگي در ارتباط با کره شمالي هستيم. به خاطر بياوريد که اين کشور تا چه اندازه قدرتمند بود و آنها مي گفتند يک جنگ هسته اي به راه خواهد افتاد. خير. آيا مي دانيد چه چيزي شما را وارد يک جنگ هسته اي خواهد کرد؟ ضعف شما را وارد يک جنگ هسته اي خواهد کرد.

منبع: رویترز

52310

کد N1871457

وبگردی