آفتاب

در یک قدمی شکست تروریست‌ها در اردوگاه «الیرموک» قرار داریم

در یک قدمی شکست تروریست‌ها در اردوگاه «الیرموک» قرار داریم

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، ارتش سوریه در یک قدمی شکست تروریست‌ها در اردوگاه «الیرموک» قرار دارد. بیش از ۶۵ درصد از این شهرک در اطراف دمشق تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که ارتش سوریه در آستانه شکست تروریست‌ها در اردوگاه الیرموک قرار دارد.

 کوناشنکوف گفت: «در حال حاضر عناصر داعش (که در روسیه تحت تعقیب قرار دارند) در بخش غربی الیرموک پراکنده‌اند و شکست مرحله به مرحله‌شان به‌زودی کامل خواهد شد. نیروهای دولت سوریه کنترل بیش از ۶۵ درصد از این منطقه را در دست دارند.»

در شش سال گذشته، این منطقه پناهگاه عناصر تروریستی داعش بوده که پس از شکست‌های سنگین در دیگر بخش‌های سوریه به آن مهاجرت کرده بودند. 

کوناشنکوف گفت: «با به پایان رسیدن این عملیات، پایتخت سوریه به‌طور کامل از نیروهای مسلح آزاد خواهد شد.»

ارتش سوریه چند هفته پیش علمیات پاکسازی اردوگاه الیرموک، منطقه «الحجر الاسود» و بخش جنوبی شهرک «التضامن» در جنوب دمشق را از اشغال عناصر تروریستی آغاز کرد.

داعش کنترل کامل منطقه الحجر الاسود که به بخش شمالی اردوگاه الیرموک متصل است را در دست داشت. این گروه تروریستی همچنین بخش‌های وسیعی از جنوب این اردوگاه را به اشغال خود درآروده بود. افزون بر این، بخش محدودی از غرب الیرموک تحت کنترل تروریست‌های جبهه‌النصره بود.

 

کد N1871434

وبگردی