آفتاب

استقبال خوب بازدیدکنندگان از کتاب‌های انتقادی

استقبال خوب بازدیدکنندگان از کتاب‌های انتقادی

به گزارش ایلنا، محسن‌هاشمی، عصر جمعه 14 اردیبهشت ‌در نمایشگاه کتاب حاضر شد و در دیدار با رئیس نمایشگاه گفت: میزان کتاب خواندن بستگی به محتوا و نوع نشر کتاب‌ها دارد و می‌بایست فرهیختگان ما و ناشران به سمت کتاب‌هایی بروند که مورد علاقه‌ی جامعه است. ضمن اینکه این کتاب‌ها باید به گونه‌ای تبلیغ شوند که مردم جذب شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید توجه داشته باشیم کتاب‌هایی که به نقد می‌پردازند و علاوه بر انتقال تجربه‌ی دیگران حاوی تضارب آرا هستند، بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد و به افزایش کتاب‌خوانی کمک می‌کند.

هاشمی‌ با اشاره به اثرگذاری مثبت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در امر کتاب‌خوانی اظهار کرد: تمام تازه‌های نشر در این نمایشگاه مشاهده می‌شود و این می‌تواند کمک کند تا در زمینه‌ی ترغیب مردم به کتاب‌خوانی موفق‌تر عمل کنیم.

رئیس سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دیدار ضمن ارایه‌ی توضیحاتی درخصوص نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه حدود 100 ناشر داخلی و حدود 500 ناشر خارجی شرکت کرده‌اند و در مجموع حدود هزار و 400 غرفه‌ی داخلی داریم.

محسن جوادی اضافه کرد: سال 96 حدود 95 هزار جلد کتاب چاپ شده است؛ این در حالی است که در طول 40 سال اخیر حدود هزار و 200 کتاب به چاپ رسیده است. البته یکی از دلایل افزایش چاپ کتاب در سال 96 صدور مجوزها بوده و یکی از دلایل دیگر آن حضور بیشتر نسل جوان در این عرصه است.

وی تصریح کرد: آنچه امسال تغییر کرده افزایش فعالیت‌های بین‌المللی است. ایتالیا، صربستان، و سایر کشورها در این نمایشگاه حضوری پررنگ دارند.

جوادی ادامه داد: این نکته نیز ناگفته نماند که شهرداری در نمایشگاه امسال کمک شایان توجهی به ما کرد و ما در این رابطه قدردان شورای شهر هستیم؛ چراکه مطلع هستیم شورای شهر به شهرداری تهران جهت کمک به وزارت ارشاد توصیه کرده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار است.

کد N1871414

وبگردی