آفتاب

ترامپ تعداد نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی را کاهش می‌دهد

ترامپ تعداد نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی را کاهش می‌دهد

ایسنا نوشت: براساس اعلام چند منبع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده تا گزینه‌هایی را برای کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره جنوبی آماده کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز این گزارش چند هفته پیش از آنکه ترامپ نشست مهمی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشته باشد، منتشر شده است.

این منابع گفتند کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره جنوبی قرار نیست به عنوان یکی از اهرم‌های چانه‌زنی از سوی ترامپ در مذاکرات با کیم جونگ اون استفاده شود.

به گفته این مقام‌ها، منعقد شدن توافق صلح میان دو کره ممکن است لزوم حضور تعداد فعلی سربازان آمریکایی در کره جنوبی معادل ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز را کاهش دهد.

ترامپ مصمم بوده که سربازان آمریکایی را از کره جنوبی خارج کند و استدلال کرده که آمریکا هزینه‌های بی موردی را از بابت حفظ سربازها در این کشور بدون جبران هزینه پرداخت می‌کند و این که چند دهه حضور این نظامیان جلوی کره شمالی را از تبدیل شدن به یک تهدید هسته‌ای نگرفته است.

همچنین آمریکا اخیرا مذاکراتی را با کره جنوبی بر سر تقسیم هزینه این حضور نظامی داشته است.

براساس توافق دو کشور که در پایان ۲۰۱۸ منقضی می‌شود، کره جنوبی حدود نیمی از هزینه حضور این سربازان را معادل بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در سال می‌پردازد و دولت ترامپ تقاضا کرده که دولت کره جنوبی تقریبا کل این هزینه عهده‌دار شود.

این مقام‌ها نگفتند که ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای خروج کامل سربازان بوده یا خروج بخشی از آن‌ها.

49311

کد N1871082

وبگردی