آفتاب

روابط فرهنگی بلگراد – تهران در حال بهبود است

روابط فرهنگی بلگراد – تهران در حال بهبود است

به گزارش ایلنا، ولادان ووکسوساولیوویچ در دیدار با محسن جوادی (رئیس نمایشگاه کتاب تهران) اظهار کرد: در سال ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای بین دو کشور در حوزه‌‌های ورزش، فرهنگ و موضوع‌‌های مختلف فرهنگی امضا شد که امیدواریم نتایج خوبی را به بار بیاورد.

ووکسوساولیوویچ افزود: در سال ۲۰۱۶ جمهوری اسلامی ایران میهمان ویژه ی نمایشگاه کتاب صربستان بود و در سال جاری، صربستان میهمان ویژه‌ی نمایشگاه کتاب تهران است. در زمان حضور ایران در نمایشگاه کتاب صربستان فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مردم صربستان با ایران و همچنین ایجاد ارتباطات فرهنگی بویژه در حوزه‌ی ترجمه و انتشار کتاب و تعاملات مختلف در حوزه‌ی نشر شد و امیدواریم که این روابط، توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال روز گذشته توافقنامه‌ای بین کتابخانه‌‌های ملی دو کشور امضا شد که به نظر ما این نشانه‌ی خوبی از توسعه‌ی روابط فرهنگی میان دو کشور است.

وزیر فرهنگ صربستان در پایان تصریح کرد: البته تعاملات فرهنگی دیگری هم در دستور کار قرار دارد به طور مثال در حوزه‌ی فیلم، بحث هفته‌‌های فیلم، مبادلات نمایشگاهی در دستور کار قرار دارد و خبرهای خوبی هم برای صربستان و هم برای ایران در حوزه‌ی گسترش تعاملات فرهنگی میان دو کشور داریم.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد N1870557

وبگردی