آفتاب

کارگران نمونه برخی از شهرهای مازندران تجلیل شدند

کارگران نمونه برخی از شهرهای مازندران تجلیل شدند

به گزارش ایلنا همزمان با گرامیداشت روز کارگر، درمراسمی از کارگران زحمت کش در آمل قدردانی شد.

امام جمعه این شهر در این مراسم گفت: کارگران قشر زحمت کشی هستند که پیامبر اکرم (ص) در باره آنان فرمودند به برکت این عزیزان بلا‌ها از انسان‌ها دور می‌شود.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: از آنجائیکه کارگران نیروهای اثرگذار در جامعه هستند و همواره درعرصه‌های مختلف اجتماعی وفرهنگی واقتصادی نقش آفرینی دارنداز جایگاه بلندی برخوردارند. و برای همین جایگاه است که پیامبر بردستان انان بوسه می‌زد.

هادی رضازاده مسئول خانه کارگر شهرستان آمل نیزدراین مراسم تاکید کرد امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است و نباید بگذاریم به کارگران جفا شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات این قشر پر تلاش اظهار کرد قراردادهای موقت و تحمیلی کارفرمایان از مشکلات قدیمی و اساسی جامعه کارگری است.

رضازاده با بیان اینکه طرح بهسان سازی قراردادهای موقت از جمله خواسته‌ها است که در مجلس می‌رود و مصوب نمی‌شود، گفت: کارگر امنیت شغلی می‌خواهد و در حوزه معیشت، اقدام خاصی برای کارگران نشده و درآمد و هزینه‌های زندگی با هم تطابق ندارد که افزایش دستمزد سالی یکبار اما افزایش قیمت سالی چند بار است و قدرت خرید کارگران در سالهای اخیر ۶۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه با نحوه خصوصی سازی مشکل داریم خاطر نشان کرد انتظار می‌رود در نحوه خصوصی سازی‌ها نظارت بیشتری از مسئولان امر صورت گیرد.

رضا‌زاده با اشاره به نابرابری حقوق میان این قشر و دیگر اقشار جامعه که مجلس هم در همسان سازی طرحی را به تصویب رساند تاکید کرد متاسفانه دولت ان را اجرا نمی‌کند.

محمدحسین برابری مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی آمل هم در این مراسم گفت: خانه کارگر آمل هم اکنون ۸ هزار عضو دارد و تاکنون ۱۲ هزار نفرمشمول دریافت سهام عدالت شدند.

وی اضافه کرد: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی آمل ۸۵۷۰ عضو رسمی بازنشسته، مستمری بگیر و از کارافتاده دارد و به آنان خدماتی از جمله سفرهای زیارتی و تفریحی، طرح کرامت، طرح همیاری و طرح اسکان اهداء می‌کند.

گفتنی است، به مناسبت گرامیداشت روز کارگر از کارگران نمونه با حضور مسئولان استانی در مجتمع دخانیات سورک هم برگزار شد.

همچنین مراسم تجلیل از کارگران نمونه سوادکوه و سوادکوه شمالی با حضور امام جمعه سوادکوه شمالی، فرمانداران سوادکوه و سوادکوه شمالی و مسئولان ادارات و کارگران در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سوادکوه شمالی برگزار شد.

 

کد N1870534

وبگردی