آفتاب

لزوم چاره‌اندیشی برای معضل کمبود پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران

لزوم چاره‌اندیشی برای معضل کمبود پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به حضور گسترده خیل عاشقان، باید برای معضل کمبود پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران راهکاری اندیشید.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: استفاده از تجربیات سال‌های قبل در مدیریت حضور زائران می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با توجه به حضور گسترده خیل عاشقان، باید برای معضل کمبود پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران راهکاری اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش حمل و نقل عمومی می‌توان از تردد خودروهای شخصی کاست و بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود پارکینگ را رفع کرد.

نجار بیان کرد: اگر بتوان زمین‌های محدوده جمکران را برای ایجاد پارکینگ‌های دائمی در نظر گرفت، می‌توان خدمات بهتری را ارائه کرد. استان‌های معین برای خدمات‌رسانی به مسافران مسجد مقدس جمکران آمادگی لازم را دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همچنین مدیریت بحران کشور آمادگی لازم را برای استفاده از ظرفیت‌های این استان‌های معین در جهت رفع مشکلات مسافران و زائران در قم و ارتقای خدمت رسانی به آن ها را دارد.

وی افزود: هر سال حضور زائران در مسجد مقدس جمکران با شکوه‌تر از قبل می‌شود و این حرکت در مسیری می‌رود که شبیه پیاده‌روی حماسی در اربعین خواهد شد. این‌ها رسالت ما را در افزایش خدمات به زائران سنگین‌تر می‌کند و باید در این راه هم افزایی و همدلی داشت.

وی بیان کرد: اینکه همه ظرفیت‌ها را برای خدمت به زائران تجمیع کرده‌اید، با ارزش است اما باید اقدامات بیشتری را در جهت توسعه خدمات در پیش گرفت. با توجه به اینکه دشمنان همواره در صدد توطئه هستند، یکی از مسائل مهم توجه به امنیت مسافران و زائران است.

انتهای پیام

کد N1870486

وبگردی