آفتاب

لزوم تبادل دانش و تخصص در رده های مختلف ناجا

لزوم تبادل دانش و تخصص در رده های مختلف ناجا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به ظرفیت های موجود در مرکز تشخیص هویت آگاهی ناجا گفت : حقیقتا این مرکز یکی از به روزترین و تخصصی ترین مراکز نیروی انتظامی به جهت کشف علمی جرم است.

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی زاده در حاشیه جلسه کارگروه روسای پلیس های تخصصی ناجا در مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ضمن تبریک ایام شعبانیه به ویژه ولادت باسعادت امام عصر (عج) اظهار داشت: تقویت تعاملات بین بخشی، استفاده از ظرفیت ها، ایجاد تعامل بیشتر بین رده‌های پلیس های تخصصی، پیشگیری از انجام کارهای تکراری و... از اهداف مهم تشکیل این کارگروه( روسای پلیس های تخصصی ناجا در مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی) است.

وی افزود: منظور از تشکیل این نشست انجام اقدامات تحولی برای اصلاح و بهینه سازی فرایندها است تا بتوانیم گام های بلندی را در ارتقاء کارآمدی ناجا و ارائه خدمات به مردم داشته باشیم به طوری که اثر بخشی آن در جامعه حس شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا یکی از باسابقه ترین و تخصصی ترین بخش های نیروی انتظامی است که شاید کمتر حوزه ای در نیروی انتظامی در  قدمت و تخصص با این حوزه قابل قیاس باشد.

وی گفت: روش های سنتی دیگر برای بررسی و کشف پرونده‌ها و پیگیری آنها پاسخگو نیست بلکه رویکرد نیروی انتظامی در این رابطه تکیه بر روش های علمی و کاملا حرفه ای است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه آنچه امروز نیروی انتظامی بر آن تکیه کرده استفاده از ظرفیت مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در سطح کشور است، تصریح کرد: وجود افراد مجرب و تجهیزات به روز  در این مرکز از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: هیئت های خارجی در بازدید از مرکز تشخیص هویت به دلیل ظرفیتی که نیروی انتظامی از نظر توانایی علمی و آموزشی دارند تعجب می کنند.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: با توجه به بازدیدهایی که در اقصی نقاط دنیا داشته ایم سطح این مرکز در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار بالا ارزیابی می شود به طوری که این موضوع برای دیگران بسیار حائز اهمیت می باشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا از سابقه و کیفیت کار بسیار بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به حجم و نوع جرایمی که در حال حاضر اتفاق می افتد ما باید از نظر علمی و دانش خود را آماده کنیم تا بتوانیم پشتیبانی لازم را از واحدهای عملیاتی و پلیس های تخصصی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه حقیقتا مرکز تشخیص هویت یکی از به روزترین و تخصصی ترین مراکز نیروی انتظامی به جهت کشف علمی جرم می باشد، اظهار داشت: این مرکز همیشه یکی از گزینه های انتخابی ما برای بازدید شخصیت ها و مقامات بین المللی جهت نشان دادن توانمندی پلیس ایران می باشد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه ما باید این قابلیت و ظرفیتی که در نیروی انتظامی وجود دارد را توسعه دهیم، افزود: با معرفی این توانمندی به کارشناسان و متخصصان می توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب و درست استفاده کنیم به طوری که آن را به جهت پیگیری در ماموریت ها و ارتقاء کارآمدی خود به کار گیریم.

وی به حمایت از روز آمد سازی تجهیزات، تکنولوژی و فرایندها تاکید کرد و گفت: ما باید همچنان پیشتازی خود را در این عرصه در سطوح ملی و بین المللی حفظ کنیم که نیاز به برنامه ریزی بلند مدت در زمینه توسعه این مرکز و مراکز مشابه در سطح کشور و همچنین تقویت و ارتقاء سطح تجهیزات و تکنولوژی های مورد استفاده دارد.


بر اساس گزارش سایت پلیس، وی مجددا به جلسه ای که به همین منظور با حضور پلیس های رده تخصصی ناجا در این مرکز برگزار شد اشاره و بیان کرد: پلیس های مختلف باید از ظرفیت ها و دانش یکدیگر مطلع باشند و بدانند چه توانمندی هایی در بخش ها و مراکز حرفه ای ناجا وجود دارد تا بتوانند در اجرای ماموریت هایشان از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N1870258

وبگردی