آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با نتانیاهو

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با نتانیاهو

تسنیم نوشت: رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" تنها بر مواضع اصولی مسکو در مورد لزوم رعایت کامل برجام از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته مذاکراتی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران، از جمله ادعای روز دوشنبه طرف اسرائیلی در این رابطه داشت.

در بیانیه کرملین آمده است: «ولادیمیر پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی که به ابتکارعمل طرف اسرائیلی صورت گرفت، بر مواضع اصولی روسیه مبتنی بر اینکه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دارای اهمیت بسیار زیادی برای تامین ثبات و امنیت بین المللی است و باید بطور کامل از سوی همه طرف‌ها امضاء کننده آن رعایت شود.»

بر اساس این اطلاعات، پوتین و نتانیاهو همچنین به تبادل نظر در خصوص وضعیت کلی منطقه خاورمیانه، بخصوص روند توسعه اوضاع کنونی در سوریه پرداختند.

نتانیاهو روز دوشنبه مدعی شد که ایران مخفیانه برنامه هسته‌ای خود را در جهت تولید تسلیحات هسته‌ای توسعه داده است. این ادعا در حالی مطرح شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر پایبندی کامل مقامات تهران بر تعهدات خویش در چارچوب برجام تاکید کرده است.

لازم به یادآوری است که بعد از ظهر روز گذشته نیز رئیس جمهوری روسیه در مذاکراتی تلفنی با "امانوئل ماکرون" همتای فرانسوی خود، اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای با ایران را بررسی نموده و دو طرف بر لزوم حفظ این توافقنامه مهم بین المللی تاکید کردند.

52310

کد N1870140

وبگردی