آفتاب

صدور مجوز مجمع ایثارگران و دریافت گزارش مجمع عمومی حاما در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

صدور مجوز مجمع ایثارگران و دریافت گزارش مجمع عمومی حاما در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

قاسم میرزایی‌‌‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تعیین‌تکلیف چند حزب و تشکل دیگر در این جلسه گفت: آقای سرمست اخیراً گزارشی از برگزاری جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه کرد و به تشریح موارد متعددی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، پرداخت.

وی اضافه کرد: به‌طور کلی در این جلسه مراحل صدور پروانه فعالیت حدود چهار حزب و تشکیل جدید در این جلسه طی شد که بر این اساس، مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و همچنین مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی پروانه فعالیت خود را دریافت کردند. 

این نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: همچنین حزب اسلامی قانون و حزب راه ملت نیز مجوز تاسیس خود را از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دریافت کردند که البته در مورد حزب اسلامی قانون هنوز مراحل به‌طور کامل طی نشده و پاره‌ای از اقدامات اداری هنوز باقی مانده و در نتیجه مجوز این حزب به تصویب نهایی نرسیده است.

میرزایی نیکو با بیان اینکه در ادامه این جلسه، گزارش مجامع برخی احزاب از جمله حزب اراده ملت ایران (حاما) دریافت شد، اظهار داشت: همچنین گزارش پرونده سه حزب دیگر نیز دریافت شد که در این راستا پرونده‌های جمعیت آبادگران، مجمع متخصصان ایران، مجمع هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کرمانشاه گزارش دادند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: به‌طور کلی صدور مجوز بعضی احزاب و تشکل‌ها و دریافت گزارش مجامع برخی دیگر از احزاب مهمترین مباحث جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بود.

کد N1869822

وبگردی