آفتاب

به سمت خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان می‌رویم / مذاکرات برای خرید 45 فروند هواپیمای جدید ادامه داد

به سمت خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان می‌رویم / مذاکرات برای خرید 45 فروند هواپیمای جدید ادامه داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود شکرآبی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه توسعه ناوگان هوایی این شرکت اظهار داشت: برای توسعه ناوگان هواپیمایی با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و بمبادیه وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: برای خرید ۱۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ /۸۰۰ و ۱۰ فروند دیگر هواپیمای ۷۳۳ با بوئینگ تفاهمنامه امضا کردیم همچنین برای خرید ۱۵ فروند ایرباس ۳۲۰ و ۳۱۹ مذاکرات نهایی انجام شده است که احتمالا ورود دو الی سه فروند ایرباس عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل قشم‌ایر با اشاره به مذاکره برای خرید هواپیما از سایر شرکت‌ها گفت: با بمبادیه برای خرید ۱۰ فروند هواپیما در حال مذاکره هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان اظهار داشت: معتقدم در این شرایط باید به سمت خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان برویم و خرید هواپیماهای زیر پنج سال را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی درباره فاینانس هواپیماها هم اظهار داشت: در بحث تامین مالی و جذب فاینانسرها هم پیگیری‌هایی در دست انجام است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه زمانی سرنوشت خرید هواپیماهای نو مشخص می‌شود، گفت:‌ معتقدم شرکت‌های هواپیماسازی هم منتظر هستند تا ببینند پس از ۲۲ اردیبهشت (اعلام آمریکا برای خروج از برجام یا تمدید لغو تحریم‌ها) چه فضایی به وجود می‌آید و پس از این تاریخ سرنوشت قراردادها مشخص خواهد شد.

 

 

کد N1869622

وبگردی