آفتاب

رونمایی از برچسب اشتغال در خانه کارگر خراسان جنوبی

رونمایی از برچسب اشتغال در خانه کارگر خراسان جنوبی

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، برای اولین بار بیش از بیست نفر از مسئولین استانی در دفتر خانه کارگر خراسان جنوبی در جمع یکصد نفر از نمایندگان کارگری استان برای تبریک هفته کار و کارگر حضور پیدا کردند. این جلسه با محوریت خانه کارگر و همکاری دیگر تشکلات کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.

در جریان این نشست، طرح برند اشتغال یا برچسب اشتغال توسط ام‌البنین میرابی، دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی رونمایی شد.

میرابی در همین زمینه به خبرنگار ایلنا، گفت: برچسب یا برند اشتغال، برچسبی است که کالای ایرانی از طریق آن جایگاه و اهمیت خودش را در بحث اشتغال به هموطنان جهت خرید معرفی می‌کند.

وی افزود: این برچسب یک کد است بین من کارگر و تولیدکنندگان از یک طرف و هموطنان، که از این طریق، هم آنها ارزش و اهمیت خرید کالای ایرانی را به‌لحاظ اشتغال و امرار معاش برای خانواده‌ها درک کنند و از طرفی ما کارگران، کارآفرینان و مهندسان به‌عنوان یک هموطن، متعهد به ارائه کالای با کیفیت ایرانی به هموطنان بشویم.

 وی اظهار داشت: در این برچسب سه آیتم وجود دارد که به شرح زیر هستند:

۱-تعداد کارگران و کارکنان شاغل به‌طور مستقیم

۲- تعداد کارگر ایرانی شاغل در واحد به‌صورت غیرمستقیم

۳-امکان افزایش نیرو در صورت فروش مناسب

میرابی گفت: لوگوی این طرح در واقع، یک زنجیره انسانی از  زنان و مردان ایرانی است که با به حرکت درآوردن چرخ‌دنده‌های صنعت از ایران، حراست و پاسداری می‌کنند. امیدواریم این طرح و این برچسب را بر روی بسته‌بندی همه کالاهای ایرانی داشته باشیم.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان خراسان جنوبی در پایان، گفت: این طرح از طرف یک کارگر اصلاح‌طلب به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود تا از بابت نام‌گذاری امسال به‌نام حمایت از کالای ایرانی که در واقع حمایت از همه‌ی ما کارگران است تقدیر شود و هم اینکه همه دشمنان بدانند آنجا که منافع دینی و ملی ما مطرح باشد، همه‌ی ما با هر تفکری گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم و از کشورمان دفاع می‌کنیم.

کد N1869609

وبگردی