آفتاب

کوشان فارمد برای افزایش آگاهی درباره آسم، تئاتر خیابانی برگزار می‌کند

کوشان فارمد برای افزایش آگاهی درباره آسم، تئاتر خیابانی برگزار می‌کند

به مناسبت روزجهانی آسم درهفته دوم اردیبهشت ماه ١٣٩٧، تئاترخیابانی باموضوع «محرک‌های آسم»دربیمارستان مسیح دانشوری تهران برگزارشد. این تئاتر بخشی از فعالیت‌های شرکت کوشان فارمد است که با هدف آموزش وافزایش آگاهی درباره آسم برپا شده است. این اولین باراست که درایران فعالیت‌های آموزشی وفرهنگی به این شکل به موضوع بیماری‌های ریوی می‌پردازد.

بر اساس آمار، میزان شیوع آسم در ایران حدود 10 درصد است. ازاین میان گفته می‌شودبیش از ٥٠ درصدمبتلایان به بیماری‌هایی مثل آسم یاسی‌او‌پی‌دی (بیماری انسدادریه) که داروهای اصلی‌شان به شکل اسپری است،استفاده درست ازاسپری‌هارانمی‌دانند؛ در واقع به گونه‌ای اسپری خودرااستفاده می‌کنند که کم‌ترین تأثیروبه بیان دیگردرمان ناموفق رادرپی دارد. دکتر امیرمسعودوالی مدیرعامل کوشان فارمد در اینباره گفت: «مسئله آموزش دربحث آسم، نه فقط درایران که دردنیانیز یک موضوع بسیارمهم تلقی می‌شودتاجایی که انجمن جهانی آسم (GINA) سال‌هاست به آن می‌پردازد. درشرایطی که خیلی ازبیماران به خاطر استفاده نادرست ازاسپری‌هانتیجه موفقی ازدرمان نمی‌گیرند و پزشک معالج هم شایدگاهی به خاطرمشغله وتعددبیمار نتواند بهترین زمان رابرای آموزش بیمار بگذارد،شرکت کوشان فارمد مسئولیت اجتماعی خودمی‌داندکه دراین راه قدم بردارد. به باورمافقط تأمین داروهای موردنیازکافی نیست؛بهبودحال بیماروکنترل بیماری ازطریق آموزش و افزایش آگاهی، هدف نهایی کوشان فارمد است.»

وی بااشاره به اجرای تئاتر با موضوع محرک‌های آسم دربیمارستان مسیح دانشوری در تاریخ ٨ اردیبهشت ماه ادامه داد: «کوشان فارمد حدود هشت سال است درتمامی سال و به جز تهران در شهرهایی مانند مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، مازندران، رشت، کرج، اهواز، کرمانشاه، کرمان و یزد به طور متمرکز درمطب‌ها وبیمارستان‌ها درکنار پزشک، استفاده صحیح واصولی از اسپری‌ها را به بیماران آموزش می‌دهد.» وی با اشاره به فعالیت‌های خلاقانه این شرکت برای افزایش آگاهی بیماران و عموم جامعه نسبت به بیماری آسم،اضافه کرد:«سال گذشته مسابقه فوتبالی بین کودکان مبتلا به آسم وکودکان سالم با این موضوع که آسم محدودیت نیست،برگزارکردیم.امسال نیزاجرای تئاتررا در دستورکارخود قرارداده‌ایم. همچنین از ٨ تا ١٦ اردیبهشت ماه امسال، هرروز درکنار ٨٠ پزشک طی دوشیفت، حدود هزار بیمار رابه صورت حضوری آموزش می‌دهیم. هدف ماازاین فعالیت که با استقبال بسیار خوب پزشکان نیزمواجه شده، افزایش آگاهی درباره بیماری وبه ویژه طرزاستفاده درست از اسپری‌هاست. چرا که باور داریم استفاده درست واصولی ازاسپری‌ها تأثیر بسزایی درکنترل، درمان و روند به بودبیمار دارد.»

لازم به ذکر است هرسال اولین سه‌شنبه ماه می در سراسر دنیا، با هدف افزایش آگاهی درباره این بیماری، روز جهانی آسم نام‌گذاری شده است. در ایران نیز، روز ۱۰ اردیبهشت ماه، همایشی با حضور پزشکان، داروسازان و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

 

درباره کوشان فارمد

کوشان فارمد یک شرکت نوآورومتخصص درامرتولیدوواردات داروست. فعالیت دارویی این شرکت درحوزه‌هایی مانندبیماری‌های زنان،غدددرون‌ریز،بیماری‌های قلبی وعروقی،بیماری‌های گوارشی وارتوپدی صورت می‌گیرد. همچنین کوشان فارمد واردکننده داروهای مربوط به بیماری‌های تنفسی مانندآسم و سی‌-او-پی-دی (بیماری انسداد ریه) است. کوشان فارمدسال‌هاست که به برپایی برنامه‌های آموزشی خلاقانه درهفته آسم می‌پردازدو ‌افزایش آگاهی بیماران نسبت به بیماری ودرمان رادردستورکارخودقرارداده است.

کد N1869408

وبگردی