آفتاب

دولت و وزارت کشور از تقویت نهاد شوراها حمایت می‌کنند

دولت و وزارت کشور از تقویت نهاد شوراها حمایت می‌کنند

به گزارش ایلنا، در متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است:

نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جلوه دیگری از تحقق مردمسالاری دینی و مبین این نکته مهم و اساسی است که اداره کشور در همه امور بر اساس قانون اساسی به اتکای آرای عمومی و به ید توانای مردم به انجام می‌رسد.

شوراها از جمله نهادهایی است که با تنوع و تکثر خود و حضور نخبگان مردمی توانسته است زمینه و بستر مناسبی برای شرکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را فراهم نماید. شوراها نماد اعتماد متقابل میان نظام سیاسی و مردم شریف ایران بوده و اهداف مهمی چون رفاه اجتماعی، توسعه محلی و همه جانبه کشور در شهرها و روستاها، پیشگیری از بحران‌های اجتماعی، شهری و روستایی، برنامه ریزی جهت نظام اقتصادی پویا، ایجاد درآمدهای پایدار، تحقق مدیریت مطلوب شهری و روستایی با شناخت مقتضیات محلی و کاهش تصدی‌گری دولت و سپردن زمام امور مردم به نمایندگان منتخب آنها را برعهده دارد.

اکنون با گذشت ۲۰ سال از فعالیت این نهاد مدنی مردمی که در اجرای فرمان تاریخی معمار بزرگ و فرزانه انقلاب اسلامی پا به عرصه گذاشته است، توانمندی و بالندگی بیش از پیش از مدیریت امور محلی مورد انتظار عموم جامعه می‌باشد و این مهم با تدبیر و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در قانون اساسی و سایر قوانین مرتبط و تعامل و همکاری بهینه محقق خواهد شد. بدیهی است توافق و اجماع مورد نیاز بین قوای مجریه، مقننه و دستگاه‌های مرتبط در کارآمدی این نهاد و در پیشبرد اهداف آن نیز موثر بوده و موجبات رضایتمندی و اقبال عمومی بیشتری را در بین مردم نسبت به شوراها ایجاد خواهد نمود.

اینجانب ضمن تاکید بر حمایت دولت و وزارت کشور و تقویت نهاد شورا، فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراها را حضور  تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر کشور صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون تمامی مدیران محلی در حوزه شهر و روستا که در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه امور محلی و ارتقاء کمی و کیفی خدمات به عزیزان هموطن اهتمام ویژه دارند را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

کد N1869098

وبگردی