آفتاب

ارسال محموله سلاح شیمیایی از کره‌شمالی به سوریه در پوشش شرکت انگلیسی

ارسال محموله سلاح شیمیایی از کره‌شمالی به سوریه در پوشش شرکت انگلیسی

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، شماره روز یکشنبه روزنامه «تایمز» انگلیس مدعی شد که یک شرکت ثبت‌شده در بریتانیا در قالب شرکت پوششی برای واردات سلاح شیمیایی از کره‌شمالی به سوریه عمل کرده است.

شرکت «شینگ تونگ» برای تجارت محدود است که مقر اصلی آن در منطقه «هیبینگ» در استان شیانگ در شمال شرق چین و در نزدیکی مرزهای کره‌شمالی قرار دارد.

گروه‌های فعال در زمینه مبارزه با فساد در انگلیس اعلام کردند که این شرکت در یکی از مناطق صنعتی در شهر «دافینتری» در بخش «نورث هابیتون شایر» در مرکز بریتانیا به ثبت رسیده است.

به‌رغم مشارکت بریتانیا در حملات اخیر آمریکا و فرانسه علیه سوریه، استفاده بالقوه از بریتانیا به عنوان پوشش محموله‌های سلاح شیمیایی از کره‌شمالی به سوریه نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

ماه گذشته میلادی شورای امنیت سازمان ملل گزارشی را منتشر کرد که در آن از کشف دو محموله از پنج محموله مواد شیمیایی که در مسیر بندر لاذقیه در سوریه در حرکت بوده است، خبر دادند.

این محموله‌ها شامل سوپاپ، لوله و مقدار زیادی کاشی مقاوم در برابر اسید بوده است.

در گزارش سازمان ملل متحد که گروهی از کارشناسان آن را تدوین کرده‌اند، آمده است که از این مواد در ساخت دیوار داخلی برای سایت هسته‌ای استفاده می‌شود.

در گزارش ساندی تایمز آمده است که این شرکت در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ یک ماه پس از رسیدن گروهی از کارشناسان کره‌شمالی به سوریه در بریتانیا تاسیس شده است.

بر اساس این گزارش، منطقه هیبینگ شیانگ در چین که مقر اصلی این شرکت است، به داشتن روابط با کره‌شمالی شناخته می‌شود و گفته می‌شود که این منطقه محل «دفتر ۱۲۱» که یگان جنگ الکترونیک کره‌شمالی است، محسوب می‌شود.

 

کد N1868720

وبگردی