آفتاب

از آمار مصرف "گل" تا آمار "ایدز" در بسته اجتماعی امروز ایسنا

از آمار مصرف "گل" تا آمار "ایدز" در بسته اجتماعی امروز ایسنا

در بسته امروز اخبار اجتماعی ایسنا، اخباری از آخرین آمارهای ایدز، اعتیاد و کودکان محروم از پیش دبستانی را می‌خوانید. آمارهایی که در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های امروز منتشر شده اند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا امروز(شنبه) بیش از ۵۰ خبر در سرویس‌های مختلف خود منتشر کرده که اهم آنها به شرح زیر است:

همکاری با پلیس برای ایجاد «پوشه شهروندی»

سرویس جامعه، شهری خبرگزاری ایسنا، مصاحبه‌ای را با مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران انجام داد و او در این گفت وگو از همکاری با پلیس برای دسترسی به اطلاعات مالکان خودرو در راستای اعلام منقضی شدن معاینه فنی خودروها خبر داد.

حسینی‌منش با بیان اینکه در حال طراحی نرم افزار "سی آر ام" در شهرداری تهران هستیم، گفت: سعی داریم که ارتباط دو سویه‌ای با مخاطبان از طریق پیامک و ... داشته باشیم.

اگر نوبت تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند گذشت، چه کنیم؟

همچنین در این سرویس گزارشی منتشر شده که در آن به موضوع ثبت نام کارت ملی هوشمند پرداخته است.

در این گزارش از قول حمید پارسایی - معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال -عنوان شده است: اگر به هر دلیلی فرد نتوانست در موعد مقرر در سامانه برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند مراجعه کند و به عبارت دیگر نوبتش را از دست داد بایستی مجددا وارد سایت شود و  پس از وارد کردن شماره ملی در قسمتی که برای تغییر نوبت تعبیه شده،نسبت به تغییر نوبتش اقدام کند.

آخرین آمار ابتلا به ایدز در کشور/ شناسایی تنها ۴۰درصد مبتلایان

در سرویس سلامت، گزارشی از نشست خبری پروین افسرکازرونی - رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت - منتشر شده و از قول وی عنوان شده است: تا ابتدای دی‌ماه حدود ۳۶ هزار و ۵۷۱ مورد ابتلا به این بیماری تشخیص داده شده که ۵۰ درصد آن در گروه سنی ۲۱ تا ۳۵ سال اتفاق افتاده است. موارد شناسایی شده ۴۰ درصد آمار مبتلایان هستند و ۶۰ درصد آنها هنوز از وضعیت خود آگاهی ندارند. شاخص‌ها نشان می‌دهند که ما این موارد را دیر شناسایی می‌کنیم. به همین دلیل احتمال اینکه افراد ۲۱ تا ۳۵ ساله در سنین نوجوانی به این بیماری مبتلا شده باشند، وجود دارد. همچنین بیشتر موارد ابتلا به اچ آی وی/ایدز در سنین کمتر از ۱۵ سال به دلیل انتقال بیماری از مادر به کودک درگیر آن شده‌اند.

جوانان بزرگ‌ترین قربانیان حوادث عمدی و غیرعمدی

در خبر دیگری از سرویس سلامت نشست خبری دیگری مربوط به علیرضا مغیثی - معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت - منتشر شده است. نشستی که در آن آمارهایی از مرگ و میر در سال ۹۶ مطرح شده است.

سلامت، اجتماعی می‌شود

محمد هادی ایازی - معاون اجتماعی وزارت بهداشت - در گفت و گویی  با خبرنگار سلامت ایسنا، ضمن تشریح اقدامات وزارت بهداشت در زمینه سه جنبه اجتماعی شدن سلامت یعنی مشارکت مردم، همکاری‌های بین‌بخشی و مشارکت افراد شاخص در حوزه سلامت، مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت را در این حوزه و در سال ۹۷ برشمرد.

آماری از شیوع مصرف «گل» و محرک‌ها در تهران

انوشیروان محسنی بندپی - رئیس سازمان بهزیستی کشور- امروز در کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در ۱۴ استان گفت: بین ۲۳ تا ۲۷ درصد از جامعه کارگری مصرف کننده مواد مخدر در کشور هستند.

۱۳ درصد معتادان «گل» مصرف‌ می‌کنند/ دانشجویان ۱۵ درصد مصرف کنندگان گل

همچنین در بخش دیگری از این مراسم فاطمه عباسی - رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی - گفت:‌«گل»، دومین ماده مخدر مصرفی در کشور است. ١٣ درصد از معتادان کشور گل مصرف می‌کنند.

وی همچنین گفت که دانش آموزان هم ۳.۷ مصرف کنندگان این ماده مخدر بوده‌اند.

۷۵ درصد کودکان ایرانی از پیش دبستانی محرومند/کسب کمترین نمره «تعامل مربی و کودک» توسط ایران

در سرویس آموزش و پرورش اداره اجتماعی خبرگزاری ایسنا صحبت‌های ابراهیم طلایی - عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس - پوشش داده شده است.

طلایی با بیان اینکه نرخ پوشش پیش دبستانی در ایران بین ۶۸ تا ۸۵ درصد است، گفت: ۷۵ درصد کودکان به دوره پیش دبستانی نمی‌روند و مستقیم وارد دبستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک بعد آموزش و تربیت نرخ پوشش است،اظهار کرد: در ایران همواره مشکل آمار داریم اما بر اساس آماری که استخراج شده، در دوره پیش دبستانی دامنه‌ای از ۶۸ درصد تا ۸۵ درصد پوشش را داریم.

۱۰ درصد؛ نرخ پوشش آموزش‌های پیش از دبستان در ایران

حبیب‌الله مسعودی فرید - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور- گفت: ۷۵ درصد کودکان دو سال ماقبل دبستان به پیش دبستانی نمی‌روند این در حالیست که نرخ پوشش آموزش کل دوره پیش از دبستان از صفر تا شش سالگی در ایران ۱۰ درصد است و نباید فراموش کرد هرچقدر نرخ پوشش در این دوره بیشتر باشد بازده و بازگشت سرمایه‌گذاری در آینده حتی تا ۱۰ برابر بیشتر خواهد بود.

زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی/ برخی سفارش می‌کنند آمارها را اعلام نکنیم

اسفندیار چهاربند - رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش - امروز در نشست خبری از قانون مدیریت خدمات کشوری انتقاد کرد و گفت: این قانون کارمند محور است و نه معلم محور و مادامی که این قانون باشد شاهد تحول در برنامه توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش نخواهیم بود. درخواست معلمان مستثنی کردن فرهنگیان از قانون مدیریت خدمات کشوری است.

جزییات تسویه بخشی از حقوق معوق آموزش دهندگان نهضت‌

علی باقرزاده - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی - با بیان اینکه فروردین ماه امسال ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از خزانه دریافتی داشتیم،اظهارکرد: کل بدهی‌های معوق سال ۹۵ و بخشی از ۹۶ را پرداخت کردیم.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند تسویه مطالبات معوق آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: پیرو دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه دریافتی دستگاه‌ها باید شفاف شود، فروردین ماه امسال ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از خزانه دریافتی داشتیم که ۱۰.۵ میلیارد تومان را بابت معوقات میان استان‌ها توزیع کردیم.

نبود آزمایشگاه مرجع عامل اختصاص مهلت ۱۰ ماهه به موتورسازان/ امکان دستکاری در موتورهای یورو۳

مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست - در گفت و گویی با خبرنگار محیط زیست ایسنا نبود آزمایشگاه مرجع برای تست موتورسیکلت‌های یورو۴ را عامل مهمی در اختصاص فرصت ۱۰ ماهه به شرکت‌های موتورساز به منظور تولید موتورسیکلت‌های یورو۴ اعلام کرد.

برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلایندگی تا پایان خردادماه تدوین می شود

کیومرث کلانتری - دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران  و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران - گفت: در کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شد برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلایندگی تا پایان خردادماه توسط دبیرخانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی تدوین و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران جهت تصویب و اختصاص اعتبارات لازم از محل قانونی مطرح شود.

دو خواسته مهم قربانیان اسید از دولت و مجلس

سرویس حوادث نیز در ادامه سوژه "ضرورت ایجاد محدودیت برای دسترسی آسان به اسید"، با کمال فروتن - رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی - گفت و گو کرده است. فروتن در این مصاحبه از دو خواست قربانیان اسید از دولت و مجلس صحبت کرده است.

۵ خبر پربازدید امروز اجتماعی:

علل سوزن‌ سوزن شدن و سوزشِ دست و پا

عذرخواهی مترو در پی انتشار فیلم جولان موش‌ها در اغذیه‌فروشی

همکاری با پلیس برای ایجاد «پوشه شهروندی»

زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی/ برخی سفارش می‌کنند آمارها را اعلام نکنیم

آخرین آمار ابتلا به ایدز در کشور/ شناسایی تنها ۴۰درصد مبتلایان

انتهای پیام

کد N1868363

وبگردی