آفتاب

لاوروف از ایران تشکر کرد

لاوروف از ایران تشکر کرد

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه همکاری های موثر و مفیدی در مورد مسائل منطقه ای بخصوص در مورد دریای خزر با ایران داریم، گفت: در زمینه های بین المللی بویژه در مذاکرات آستانه همکاری های مفیدی صورت گرفت که از ایران بابت آن قدردانی می کنیم.

 سرگئی لاوروف در دیدار دوجانبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از نشست سه جانبه با ترکیه، با بیان این مطلب افزود: خوشحالیم که شما را مجددا در مسکو می بینیم ما امروز مروری بر توافق های روسای جمهوری دو کشور خواهیم داشت که تماس های مستمری با هم دارند.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: براساس توافقاتی که بین روسای جمهوری دو کشور صورت گرفته است، مقامات مختلف تماس های پی در پی با هم دارند و برهمین اساس چندی پیش وزیر دفاع ایران به روسیه آمد و چند روز پیش نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سوچی حضور داشت.
وی با بیان اینکه ماه گذشته جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مسکو برگزار شده بود، یادآور شد: امیدواریم تصمیماتی که در این کمیسیون گرفته شد باعث افزایش حجم تبادلات دو کشور شود که در گذشته مقداری کاهش یافته بود.
به گفته لاوروف، گفت وگو در سطح مقامات پارلمانی دو کشور نیز وجود دارد و در همین چارچوب چندی پیش رئیس دومای روسیه به ایران سفر کرد.
لاوروف افزود: امروز در خصوص توافق هسته ای که در شرایط نگران کننده ای قرار گرفته صحبت مفصلی با ایران خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه باید در خصوص موضوعات مثبت نیز صحبت کنیم، افزود: ما منتظر دوستداران فوتبال ایرانی در کشورمان برای جام جهانی 2018 هستیم.

52310

کد N1868343

وبگردی