آفتاب

فعالیت حزبی قانونمند باید تقویت شود/ ضرورت تقویت ارتباط بین انجمن‌های علمی دانشگاهی با احزاب

فعالیت حزبی قانونمند باید تقویت شود/ ضرورت تقویت ارتباط بین انجمن‌های علمی دانشگاهی با احزاب

رئیس دانشگاه لرستان گفت: فعالیت حزبی قانونمند باید تقویت شود.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو عزیزی در دیدار و گفت‌وگو با هیئت رئیسه‌ خانه احزاب لرستان، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان در یک فضای آرام و با نشاط به فعالیت مشغول هستند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که ارتباط بین محققان دانشگاهی و بخش‌های مختلف جامعه از جمله احزاب با هدف رفع مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی را تقویت کند.همچنین این آمادگی وجود دارد که ارتباط و جلسات گفت‌وگو و پرسش و پاسخ بین تشکل‌های دانشجویی با خانه احزاب استان برگزار شود.

عزیزی گفت: در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و بخش صنعت، دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه به «مدیریت»، ارتقاء یافت و تفاهم‌نامه‌های خوبی بین دانشگاه لرستان و بخش‌های صنعت و اقتصادی استان همچون کشت و صنعت و پتروشیمی استان منعقد شده که یک گام مهم برای تقویت مهارت‌آفرینی دانشجویان است.

وی افزود: در بخش فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی نیز به‌دور از سیاسی‌کاری، تیم مدیریتی دانشگاه لرستان حداکثر همکاری را با تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌های سیاسی و فرهنگی‌شان، داشته چرا که رویکرد، تقویت فضای تضارب آراء در محیط دانشگاه در چارچوب قانون است. 

یاسر خورشیدوند رئیس خانه احزاب لرستان نیز ضمن تاکید بر تقویت ارتباط بین احزاب و تشکل‌های دانشجویی، اظهار امیدواری کرد خانه احزاب بتواند با تشکل‌های دانشجویی هم جلسات گفت‌وگویی و پرسش و پاسخ داشته باشد.

حمید رشیدی مشاور اقتصادی استاندار لرستان و دبیر حزب اعتدال و توسعه‌ی لرستان، نیز گفت: نشست‌های مشترک بین هیئت رئیسه خانه احزاب استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید تقویت شود.

رشیدی اظهار کرد: این‌گونه تعامل در جهت توسعه‌ی استان است و رسالت اصلی دانشگاه نیز تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.

او اضافه کرد: تحقیق و توسعه باید در جامعه تقویت شود و ارتباط بین ادارات و بخش‌های صنعتی با محققان دانشگاهی نز بیشتر شود».

امین احمدی نائب رئیس خانه احزاب لرستان نیز گفت: از فرهنگ گفت‌وگوی سیاسی باید حمایت کرد زیرا گفت‌وگوهای سیاسی باعث تقویت واقع‌گرایی سیاسی در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت ارتباط مستمر بین احزاب با محققان دانشگاهی در همه‌ رشته‌ها به ویژه رشته‌های علوم انسانی از جمله علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد بایستی پیگیری و اجرایی شود.

کرم ملک‌آسا دبیر حزب همبستگی لرستان نیز گفت: اینکه در سال‌های بعد از 92 فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان احیاء شد یک اتفاق مثبت در جهت تقویت توسعه‌ی سیاسی بوده است.

وی اظهار کرد: باید کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها تقویت کرد تا فضای تضارب آراء تقویت شود و نقش محققان دانشگاهی در آسیب‌شناسی چالش‌ها و ارائه‌ی راه‌حل برای رفع چالش‌های جامعه، نقش مهمی است.

علی‌قدرت نجفی دبیر حزب اعتلای لرستان نیز، گفت: دانشجو نباید نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت باشد و از رکود سیاسی باید همیشه دوری جست.

وی افزود: مدیران و نمایندگان در جمع‌های دانشجویی حضور یابند و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ بدهند.


انتهای پیام

کد N1868319

وبگردی