آفتاب

ورود نیروهای ویژه فرانسه به شمال شرق سوریه

ورود نیروهای ویژه فرانسه به شمال شرق سوریه

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، منابع محلی اعلام کردند که سربازان فرانسوی با خودروهای زرهی در حال گشت‌زنی مشترک با آمریکایی‌ها در شهرهای منبج، الرقه و برخی از مناطق دیرالزور هستند و جنگجویان کرد نیز این نظامیان را همراهی می‌کنند. 

این منابع خاطرنشان کردند، فرماندهان شبه‌نظامیان کرد دو نشست‌ با سربازان فرانسوی در شهر منبج تشکیل دادند و تجهیز کردها به تسلیحات و مهمات نظامی انجام شده است. 

بیش از ۷۰ نفر از نیروهای ویژه فرانسه در پنج منطقه در شمال سوریه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، حضور دارند که بیشتر در تپه «مشتی النور» در جنوب شهر عین‌العرب و در ناحیه «صرین»، شهرک «عین‌عیسی» و روستای «خراب العاشق» مستقر هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «آکی» ایتالیا به نقل از شاهدان عینی، از ورود یگان‌های ویژه نظامی فرانسه در روز پنجشنبه گذشته به پایگاه آمریکایی «الرمیلان» در حومه الحسکه، خبر داد.

به نوشته آکی، پاریس و واشنگتن توافق کردند که در مرحله بعدی نیروهای فرانسوی در شمال سوریه حضوری قوی داشته باشند 

در همین راستا، یک منبع وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» فاش کرد که تجهیزات نظامی فرانسه، هفته گذشته و در پی تهدیدهای ترکیه برای ورود به مناطق تحت نفوذ ائتلاف آمریکایی، به شمال سوریه منتقل شد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که تجهیزات نظامی گسترده فرانسه طی هفته گذشته به شهرهای منبج و عین‌العرب ارسال شد.

این منبع گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر تصمیم ائتلاف بین‌المللی برای عقب‌نشینی از شمال سوریه را رد کرد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که فرانسه شماری از نیروهای ویژه‌اش را طی دو هفته گذشته به سوریه اعزام کرده است تا حضور نظامی نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه تقویت شود.

کد N1868308

وبگردی