آفتاب

برای داشتن اقتصادی قوی باید جامعه کارگری تقویت شود و با رویکردی جدید به جایگاه واقعی خود برسد

برای داشتن اقتصادی قوی باید جامعه کارگری تقویت شود و با رویکردی جدید به جایگاه واقعی خود برسد

به گزارش ایلنا، شیرخانی (مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان ایلام) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کارگر، گفت: سهم استان ایلام از اشتغال 9 هزار و 800 نفر است که تاکنون از این میزان هشت هزار و 800 شغل آن در بخش‌های مختلف محقق شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری سال 95 طبق آمار مرکز آمار در استان ایلام 11.6 درصد بوده که در سال 96 این آمار تک رقمی و به 9.6 درصد رسید، تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی در ایجاد اشتغال در استان، نداشتن نیروی انسانی متخصص است که این مسئله موجب به کارگیری 61 درصد از کارگران غیر بومی در مهارت‌های مختلف شده است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتمای استان ایلام با اشاره به ضرورت وجود کارگر ماهر در استان، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باید سازمان فنی و حرفهای افراد جویای کار را تربیت و آموزش دهد و مشکل کمبود نیروی متخصص کاهش یابد.

شیرخانی، همچنین به وجود منابع و صنعت نفت و پتروشیمی در ایلام اشاره کرد و افزود: عدهای معتقدند صنعت نفت در استان ایلام مشکل اشتغال را رفع میکند در صورتی که این صنعت معطوف به تولیدات است نه اشتغال، بنابراین امکانات فنی و حرفهای باید به سمت تربیت و آموزش نیروهای متخصص پیش رود.

وی به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: افراد باید نگاه خود را به مقوله کار تغییر دهند و برای داشتن اقتصادی قوی جامعه کارگری باید تقویت و با رویکردی جدید به جایگاه واقعی خود برسد و کارگر و کارفرما با هم رابطهای تعاملی داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: امروزه نباید نگاه سنتی و گذشته را نسبت به کارگران داشته باشیم و به جای آنکه به کارگران صرفا به عنوان نیروی انسانی نگاه کنیم باید آنها را به عنوان سرمایه‌های انسانی ارج نهیم.

وی با بیان اینکه زمانی که صنعت و تولید رونق داشته باشد امنیت شغلی کارگران نیز تضمین می‌شود، گفت: حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند یک نگاه جامع است چرا که مشکلات کارگران و صنعت مانند یک زنجیره به یکدیگر وابسته است.

کد N1868179

وبگردی