آفتاب

درخواست عضو مجلس خبرگان از زنان: با حجاب مبارزه نکنید/ از رضاخان عبرت بگیرید

درخواست عضو مجلس خبرگان از زنان: با حجاب مبارزه نکنید/ از رضاخان عبرت بگیرید

آیت الله بطحائی‌گلپایگانی عضو مجلس خبرگان طی بیانیه ای خطاب به ملت مسلمان و غیور جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آیات قرآن کریم خواستار حفظ حجاب توسط بانوان شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی آیت الله بطحائی، متن بیانیه ایشان بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحيم

حجاب مانند نماز و روزه واجب است. طبق آیات ٣١ سوره مبارکه نور و ٥٩ سوره مباركه احزاب، حجاب از احکام الهی و مانند نماز و روزه واجب است و به دور از افکار آنهایی که خیال می کنند این دستور علماء یا حتی انبیاء و ائمه است؛ بلکه دستور خداست که زن مسلمان مکلف؛ واجب است آن را حفظ کند و منکر آن طبق آیات ٤٤، ٤٥ و ٤٧ سوره مبارکه مائده که می فرماید: إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ ۚ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هَادُوا وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِن كِتَابِ اللَّهِ وَكَانُوا عَلَيْهِ شُهَدَاءَ ۚ فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًاقَلِيلًا ۚ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ ... وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ - هرکس آنچه را خداوند نازل کرده نپذیرد اینان کافر می باشند.

بنابراین بانوان مسلمان و آنهایی که تحت تاثیر القائات شیاطین، فضای مجازی و یا دستورات دشمنان اسلام برای هنجارشکنی، حجاب خود را برمی دارند و خیال می کنند حجاب؛ دست آورد جمهوری اسلامی است دقت داشته باشند؛ برای مخالفت با آن؛ با حجاب مبارزه نکنید این اشتباهي بزرگ است.

توجه داشته باشيم، کاری را که رضا شاه به دستور انگلیس های پلید خواست انجام دهد و موفق نشد و خود و نسلش بخاطر مخالفت با احکام الهی؛ به زباله تاریخ افتادند و با خفت و خاری از این سرزمین رخت بربستند؛ عبرت بگیریم و تکرار نکنیم و آبروی خود و حق شهدا را از بین نبریم.

اما پدران، اولیاء و خانواده های شما طبق آیه ٦ سوره مباركه تحریم که میفرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ -
مواظب خود و خانواده خویش باشید که نروید به آتشی که هیزمش آدم و سنگ است؛ مسئولیت دارید که آنها را با حجاب بار آورید.
امید است به مسئولیت خود عمل کنیم

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
سيد هاشم بطحائي گلپايگاني
٧ارديبهشت٩٧

29216

کد N1867730

وبگردی