آفتاب

طرح انتقال آب دریای خزر در دانشگاه سمنان واکاوی علمی می‌شود

طرح انتقال آب دریای خزر در دانشگاه سمنان واکاوی علمی می‌شود

رئیس دانشگاه سمنان از برگزاری همایش بررسی علمی طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی و استان سمنان با حضور اساتید دانشگاهی در دانشگاه سمنان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش و نشست علمی 24 آبان‌ماه امسال در دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری این همایش با حضور چهره‌های دانشگاهی متخصص خبر داد و اضافه کرد: موضوع این همایش بررسی علمی پروژه انتقال بین‌حوضه‌ای آب دریای خزر به استان سمنان است.

رئیس دانشگاه سمنان از آغاز روند برگزاری این همایش خبر داد و گفت: در حال حاضر کار تشکیل کمیته‌های علمی و انتخاب مسوولان کمیته‌های این همایش در حال انجام است.

وی از کم‌آبی به عنوان یکی از مشکلات کشور و خصوصا استان‌های کویری نام برد و تصریح کرد: امروزه بخش‌های وسیعی از کشور با بحران کم‌آبی روبرو است و این مشکل در استان پهناور و کویری سمنان حادتر است.

دکتر نصیری بر روند رویکرد علمی به پروژه‌های انتقال آب تاکید کرد و افزود: دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر استان آمادگی دارد که در این بخش با دستگاه‌های مسوول همکاری کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان، انتقال آب به استان سمنان را ضروری خواند و گفت: طبیعتا برای اجرایی شدن هر طرح باید پیامدهای آن را به‌صورت علمی و کارشناسانه سنجید.

انتهای پیام

کد N1867659

وبگردی