آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

پلیس مخالف برگزاری نمایشگاه‌ها در مرکز شهر است/ترافیک بالای خودرو

پلیس مخالف برگزاری نمایشگاه‌ها در مرکز شهر است/ترافیک بالای خودرو

رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس مخالف جدی برگزاری نمایشگاه ها در مرکز شهر است. ما حتی با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی هم مخالف هستیم.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: همایون امیرزاده، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلی گفت: محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور و با توجه به ابعاد بین‌المللی آن نیازمند امکانات و لوازمی است که بر اساس همین نیاز در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تصمیم به انتقال محل برگزاری به شهر آفتاب گرفته شد.
وجود بعضی مشکلات زیرساختی مهمترین عامل این جابه جایی از سوی وی مطرح شد: فعالان عرصه نشر نسبت به ادامه برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب تا زمان تکمیل شدن آن دچار تردید و بازنگری شوند. این موضوع در جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با حضور تعدادی از معاونان محترم شهرداری مورد توجه و بررسی دقیق قرار گرفت.
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: البته ما تفاهم نامه ۶ ساله‌ای با شهرداری تهران برای در اختیار قرار گرفتن مجموعه شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب داریم که تا سال ۱۴۰۰ اعتبار دارد و بر اساس همان تفاهم نامه چنانچه امکانات زیرساختی و فضای مسقف در این مجموعه تامین شود نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

یک باران بهاری شکست مان داد

دو سال پیش، پس از کش و قوس‌های فراوان بین شهرداری تهران و مسوولان نمایشگاه، برپاکنندگان این رویداد به این نتیجه رسیدند که نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کنند. نمایشگاه برگزار شد، اما حوادث طبیعی نشان داد که شهرآفتاب علی رغم تبلیغات وسیع اصلا آمادگی پذیرایی از دوستداران کتاب را ندارد

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بازدید از نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، با اشاره به این مشکلات گفت: بروز ترافیک و سایر مشکلات شهری پیش آمده سبب شد که تصمیم گرفته شود محل برگزاری نمایشگاه کتاب به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب که شهرداری تهران از سال ۸۴ ایجاد آن را شروع کرده بود منتقل شود.

وی افزود: اما متاسفانه در دوره پیش اتفاق خارج از انتظاری رخ داد که حجم بارندگی سبب شد آب به داخل بخشی از چادرهای موقت نفوذ کرده و تعدادی از ناشران داخلی و میهمانان بین المللی را متاثر کند.

پلیس با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی مخالف است. برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر ترافیک بسیاری ایجاد می کند که مردم از آن آسیب می بینندحال سوال این است که اگر زیرساخت ها آماده نبود، چرا این نمایشگاه به شهر آفتاب منتقل شد و سوال مهمتر اینکه چرا در این مدت نواقص رفع نشده است؟

نکته مهم دیگر اینکه شهرداری همواره از همه نهادها و سازمان ها درخواست دارد نمایشگاه های خود را به خارج از تهران و شهر آفتاب منتقل کنند اما خود بسیاری از نمایشگاه هایش را در بوستان گفتگو برگزار می کند، موضوعی که البته مورد انتقاد جدی پلیس پایتخت است.

ما مخالف برگزاری نمایشگاه در داخل شهر هستیم

رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: پلیس با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی مخالف است. خود من هم در این زمینه مخالفت خود را اعلام کردم، اما اعضای جلسه به دلیل رفاه حال مردم این امر را تصویب کردند.

سردار حسین رحیمی ادامه داد: اعتقاد من این است که نمایشگاه‌ها در خارج از تهران برگزار شوند. برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر ترافیک بسیاری ایجاد می کند که مردم از آن آسیب می بینند.

وی با اشاره به نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران نیز گفت: حتی نمایشگاه‌های دیگری هم که در پارک گفتگو برگزار می‌شوند نیز به خارج از تهران منتقل شوند تا افرادی که علاقمند به برگزاری این نمایشگاه‌ها هستند به آنجا مراجعه کنند؛ برگزاری نمایشگاه‌ها در تهران ترافیک ایجاد خواهد کرد، بنابراین باید نمایشگاه‌ها به خارج از تهران منتقل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا نیروهای پلیس را با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب افزایش دهیم، گفت: تلاش بر این است تا مردم اذیت نشوند.

سردار رحیمی با اشاره به ایجاد محدودیت های ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه گفت: این محدودیت‌ها، با هدف روان‌سازی عبور مرور خودروها و جلوگیری از ازدحام خودروها در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب اعمال خواهد شد.

وی افزود: توقف نکردن در خیابان‌های منتهی به نمایشگاه، مهم‌ترین نکته‌ای است که همه بازدیدکنندگان و رانندگان عبوری حتما باید آن را مراعات کنند.

کد N1867510

وبگردی