آفتاب

دانشگاه‌ها باید بتوانند مزیت‌های هر منطقه را به فرصت تبدیل کنند

دانشگاه‌ها باید بتوانند مزیت‌های هر منطقه را به فرصت تبدیل کنند

قائم مقام وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که باید دانشگاه‌ها به سمتی بروند که مزیت‌های هر منطقه را به فرصت تبدیل کنند، گفت: در شورای گسترش به سمت رشته‌هایی می‌رویم که این مهم را بتواند محقق کند تا فارغ‌التحصیلان بتوانند هم برای خودشان و هم برای دیگران شغل ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا باقری در مراسم بهره‌برداری از فاز یک مجتمع آموزش عالی گناباد، با بیان اینکه در سال 57 همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی کل دانشجویان کشور 175 هزار نفر بودند که امروز این تعداد به چهار میلیون و 300 هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: در گناباد تعداد 200 متخصص رشته‌های غیر پزشکی فعالیت دارند و این نمونه‌ای از زحمات مجموعه آموزش عالی در کشور است.

وی با بیان اینکه ما به لحاظ کمی رشد خوبی کرده‌ایم، تصریح کرد: فلسفه وجودی دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص، کمک به رفع مشکلات مردم بوده و دانشگاه‌ها و اساتید آن باید به فکر رفع مسائل منطقه خود باشند، ضمن اینکه در برنامه ششم توسعه به ظرفیت‌های منطقه‌ای بها داده شده است.

رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: دانشجویان و در کل مجموعه دانشگاه‌ها باید به دنبال تبدیل مزیت‌های هر منطقه به مزیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال باشند و این دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند به توسعه شهرستان‌ها کمک کنند، چراکه درحال حاضر در جنوب خراسان شاهد مهاجرت به شهرهای بزرگ هستیم که باید درباره آن چاره‌ای اندیشیده شود.

باقری ادامه داد: حمایت از طرح‌هایی که در راستای رفع مشکلات مردم باشد، مورد تاکید قرار دارد و انجمن‌های علمی که بتوانند ظرفیت‌های آن منطقه را تبدیل به ظرفیت‌های اقتصادی کرده و در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کنند، مورد حمایت خواهند بود.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به نقش خیرین در پیشرفت دانشگاه‌ها، عنوان کرد: سال گذشته 165 هزار مترمربع طرح عمرانی توسط خیرین ساخته شده و همچنین در حوزه‌های بهداشتی، درمان، تشویق و کمک به دانشجویان بی‌بضاعت نیز اقداماتی از طرف خیرین انجام شده است.


انتهای پیام

کد N1867318

وبگردی