آفتاب
این خبر بروزرسانی می شود

تقدیر از فیلمهای آن سوی ابر‌ها، پاسیو، هتتریک، بچه خور، هندی و هرمز،درساژ

تقدیر از فیلمهای آن سوی ابر‌ها، پاسیو، هتتریک، بچه خور، هندی و هرمز،درساژ

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شداجرای این برنامه را رامبد جوان بر عهده دارد و بصورت مستقیم از شبکه نمایش پخش می‌شد.

رامبد جوان طی سخنانی گفت: امسال جشنواره بسیار جذاب بوده و طی سه سالی که این جشنواره را دنبال کرده ام به عنوان یک فیلم‌بین کیف کرده ام و احساس کردم جشنواره استانداری است.

رامبد جوان بیان کرد: بخش دارالفنون این جشنواره فوق العاده است چرا که ۱۵۰ دانشجو از کشورهای مختلف در آن حضور دارند. در طول جشنواره مهمان های جشنواره به دانشکده های مختلف می روند و با دانشجویان کشورمان ارتباط برقرار می کنند.

این بازیگر سینمای کشورمان تاکید کرد: دیگر مثل سابق مهمانان را به هتل های بالای شهر نمی برند و در هتل فردوسی اسکان داده می شوند تا در جریان زندگی در میانه شهر ما باشند.

وی افزود: سینماگران ما گردانندگان این جشنواره هستند یعنی از رضا میرکریمی تا معتمدآریا جشنواره را برگزار می کنند.

رامبد جوان به شوخی گفت: من زنم را با ۶۵ کیلو به جشنواره تحویل دادم و حالا با ۲۵ کیلو تحویل گرفتم! پس این جشنواره فرصت خوبی برای لاغر شدن است

رضا میر کریمی دبیر جشنواره طی سخنانی گفت :اصلا قصد ندارم تا گزارش کار بدهم وهر اتفاقی در جشنواره افتاد مدیون زحمات همکاران و مدیران در جشنواره است من از همه کسانی که فیلم فرستادند و از همه مهمانان تشکر می کنم از اهالی رسانه و رسانه ملی و حتی کسانی که خیلی زحمت کشیدند تا حاشیه منفی برای جشنواره درست کنند هم متشکرم  و خیلی دوست دارم که که یک فیلمساز بزرگ را که امروز در جمع ما است تشویق کنیم.

در ادامه جوایز به شرح زیر اهدا شد:

در بخش نتپکجایزه بهترین فیلم به عباس امینی برای فیلم هندی و هرمز اهدا شد.

 در بخش جایزه بهترین فیلم اول،سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به فیلم در ساژ به کارگردانی پویا بادکوبه تعلق گرفت.

در  بخش بین‌الادیانجایزه به فیلم گندم به کارگردانی سمیح کاپلان اوغلو محصول ترکیه، آلمان، فرانسه، سوئد و قطر تعلق گرفت.

جایزه صلحجشنواره برای یک عمر دستاورد هنری به ریتی پان کارگردان کامبوجی  و همچنین دیپلم افتخار به فیلم معدنچی به کارگردانی هانا اسلک محصول اسلوونی و کرواسی تقدیم شد.

دربخش جلوگاه شرق بهترین فیلمهای آسیاییجایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی به محمد کارت کارگردان فیلم بچه خور تعلق گرفت تندیس کارگردانی بهترین فیلم آسیایی به مریم بحر العلومی برای فیلم پاسیو تعلق گرفت تندیس بهترین فیلم بلند سینمایی به پدر و پسر به کارگردانی دونگ دینگ لونگ محصول ویتنام اهدا شد

جایزه محمد امینبه مجید مجیدی و برای فیلم آن سوی ابرها و برای توجه به ویژگی های بارز انسانی تعلق گرفت

در بخش سینمای سعادتلوح تقدیر برای فیلم آقای گوزن به کارگردانی مجتبی موسوی محصول ایران اهدا شد.جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم وفاداری به کارگردانی تاتیانا فدوروسکایا محصول روسیه اهدا شد

جایزه ویژه هیات داوران مسابقه بین الملل به ریچارد کندریک فیلمبردار فیلم ترانه گرانیت محصول ایرلند و کانادا اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به ماهور الوند برای فیلم هتتریک اهدا شد سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد به  لئون لوچف بازیگر فیلم معدنچی محصول اسلوونی و کرواسی تعلق گرفت .

سیمرغ بهترین فیلمنامه به رامتین لوافی برای فیلمنامه فیلم هتتریک اهدا شد

سیمرغ بهترین کارگردانی به الکسی گرمن جونیور برای فیلم دولتوف محصول روسیه، لهستان و صربستان رسید.

در پایان مراسم شهارم ناظری و حافظ ناضری قطعاتی را اجرا کردند

این گزارش از ساعت ۱۹: ۳۰ تا ساعت ۲۱: ۱۰ دقیقه بروزرسانی شد

 

کد N1867223

وبگردی