آفتاب

وزیر بهداشت: بیمه‌ها سفره خود را به اندازه پول‌شان پهن کنند

وزیر بهداشت: بیمه‌ها سفره خود را به اندازه پول‌شان پهن کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم تجمیع خدمات مراکز درمانی شهرداری و وزارت بهداشت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی کودکان کار (پرتو) و درمانگاه شهرداری در منطقه ۱۷ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز درمانی که در حال حاضر در آن ایستاده‌ایم ۱۷ سال پیش ساخته شده است و این در حالی است که مجموعه شهرداری در سراسر شهر خدمات زیادی را طی سال‌های اخیر ارائه کرده است.

[p]قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات ما به دلیل فرار و پراکندگی مسئولیت است، ادامه داد: هر کسی باید در حوزه فعالیت خود اقدام کند و معتقدم راهکار حل مشکلات فعلی، اجتماعی شدن سلامت است.

[p]وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خشم گسترده در برخی از کودکان کار گفت: خشم عمومی است اما در برخی از افراد از جمله کودکان کار بنا به دلایلی از جمله سرخوردگی اجتماعی بیشتر است و واقعا از همه خواهش می‌کنم که مراقب سلامت روان باشند.

[p]وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که نباید امید را از مردم گرفت و باید نشاط را در جامعه افزایش داد، اظهار کرد: القاء ناامیدی و افزایش مطالبات غیرواقعی کاری است که توسط دشمنان پیش گرفته می‌شود. به عنوان مثال پدر هر خانواده بودجه‌ای دارد و اگر توقعات‌مان بیش از حد توان باشد حتما نارضایتی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد خشم می‌شود.

[p]هاشمی با بیان این‌که در مورد کودکان کار نیز باید مردم تهران پای کار بیایند چرا که صرفا ارائه‌ خدمات کافی نیست و باید علاوه بر آموزش، همدلی و همراهی نیز وجود داشته باشد، اظهار کرد: به نظر من یکی از اقداماتی که ثوابش زیاد است این خواهد بود که به کودکان کار، خانواده‌های نیازمند و غیره توجه ویژه‌ای شود.

[p]وی به مساله بیمه اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما بیمه است، چرا که بیمه‌ها نیز باید سازوکار علمی خود را داشته باشند.

[p]وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که بیمه‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند که باید درآمد و هزینه آنها با یکدیگر تناسب داشته باشد، گفت: نباید بار زیادی به دوش بیمه‌ها انداخت و یا برعکس و معتقدم که ساختار بیمه‌ها نیازمند بازنگری مجدد است و باید مردم حق بیمه بدهند، دولت کمک کند و بیمه‌ها نیز سفره خود را به اندازه پول‌شان پهن کنند که کسری نیاورند، چرا که در حال حاضر یکی از دلایل کاهش اعتبار بیمه‌ها، مساله معوقه است و هر چند همه تلاش می‌کنند که بدهی بیمه‌ها به روز شود، اما هنوز تا هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و این مساله برای ما نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است، چرا که گردش اقتصادی را در سلامت تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام

کد N1866896

وبگردی