آفتاب

واکنشها به فیلم یک کیلووبیست ویک گرم

واکنشها به فیلم یک کیلووبیست ویک گرم

به گزارش ایلنا،جعفر گودرزی، منتقد سینما و نائب رییس انجمن منتقداندرباره این فیلم نوشت :یه فیلم وقتی به شعور و ذائقه مخاطب اخترام می‌زاره نتیجه ش می‌شه اثری گرم و دلنشین و به راحتی با مخاطب همذات پنداری می‌کنه..فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» فیلمی ست شریف، سلامت و با متانت و با سه داستان بهم گره خورده..بی‌شک بدون ایراد نیست اما نشان داد که افق روشنی در انتظار کارگردانشه

کارگردانی پخته، فیلمبرداری خوب و بازی‌های یکدست آرزوی موفقیت و اکران خوب برای این فیلم.

رضا درستکار، نویسنده و منتقد سینما نیز نوشت :رویکرد مدرن در روایت، و تشخیص ثقل داستان با تماشاگر

عزیزالله حاجی مشهدی، ‌ منتقد فیلم و مدرس سینمانیز نوشت :فیلم سینمایی «یک کیلو وبیست ویک گرم!» - نخستین کار بلند سینمایی «رحیم طوفان» - که با شگفتی فراوان، در سی و ششمین جشنوارهٔ فیلم فجر کنار گذاشته شده بود، اکنون درسی و ششمین جشنوارهٔ جهانی فیلم فجر، فرصت حضور و نمایش پیدا کرده است.

فیلم، اثری قصه گو و داستان‌پرداز است که می‌کوشد تا همزمان، سه داستان کوتاه به هم پیوسته را با هم پیش ببرد. «یک کیلو وبیست ویک گرم»، با روایتی به نسبت روان وگویا موفق می‌شود تا با مخاطبان همگانی خود ارتباط برقرار کند و در روایت‌های مختلف خود نیز دچار لکنت نشود. به نظر می‌رسد که با وجود ضعف‌های احتمالی موجود در چنین آثاری، تماشای برخی «نوجویی»‌ها و «تجربه گرایی»‌های تازه درمیان این نسل از فیلمسازانِ «نوآمده»، می‌تواند دلشاد کننده باشد.

حدیث جان بزرگی، منتقد سینما و نویسنده نوشته است:یک کیلو و بیست و یک گرم از بسیاری از فیلم‌های حال حاضر سینمای ایران جلو‌تر است. همه می‌دانند سینمای قصه گوی این سال‌ها به دور تکرار افتاده و مخاطب از دیدن فیلم‌های شبیه به هم روز به روز دلزده‌تر می‌شود اما این فیلم با گره افکنی‌ها و پیچ و خم‌های خوبی که در دل داستان خود دارد می‌تواند تجربه متفاوتی برای مخاطب ایرانی باشد. کارگردانی و بازی‌ها و سایر اجزای فیلم هم درست سر جای خود قرار گرفته‌اند و به عنوان فیلم اول سینمایی کارگردان خود، اثری قابل قبول است.

وحید فرازان، منتقد سینمانوشته است:فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم را می‌توان جزو فیلم‌های خوب جا مانده از جشنواره سی و ششم فجر (۱۳۹۶) قلمداد کرد. فیلم قصه‌گویی که در جذب مخاطب تا پایان‌ موفق است و این برای کارگردانی که اولین فیلمش را ساخته، امتیاز مثبتی به شمار می‌رود. کستینگ فیلم هم از نکات مثبت فیلم به شمار می‌رود، حضور کسانی چون: لیلا زارع، سعید آقاخانی، فرشته صدر عرفایی... ترکیب خوبی از بازیگران را مناسب با قصهٔ فیلم رقم زده‌اند. معمولا کارهایی که نیکخواه آزاد تهیه‌کنندگی آن‌ها را به عهده می‌گیرد - بخصوص در سال‌های اخیر - شامل تم‌های اجتماعی به روز است و این اثر هم به نوعی در همین رده قرار می‌گیرد. داستان فیلم در سه خانواده می‌گذرد، سه خانواده‌ای که هر کدام درگیر مسائل درونی خود هستند، ولی در نقطه‌ای این سه خانواده و معضلاتشان به هم می‌رسد. ایجاد تعادل در تعریف داستان هر سه خانواده و بالانس آن‌ها در فیلمنامه و اجرای خوب آن، باز هم از نکات مثبت فیلم آقای طوفان است.امیدوارم این فیلم راه خودش را پیدا کند و اکران خوبی داشته باشد تا بی‌مهری هیئت انتخاب جشنوارهٔ فیلم فجر را جبران کند.

 

کد N1866725

وبگردی