آفتاب

همکاریهای ایران و کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند (IOTC) گسترش می‌یابد

همکاریهای ایران و کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند (IOTC) گسترش می‌یابد

به گزارش ایلنا، در این دیدار کریستوفر اوبرن دبیر کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند با قدردانی از هماهنگی های به عمل آمده برای بازدید از استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی، آمادگی سازمان (IOTC) را برای ادامه و توسعه همکاری با شیلا ایران اعلام کرد.

وی بر نقش و حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در این سازمان تاکید و از پیشرفت کشور در هماهنگی با دستورالعمل های این سازمان که در بازدید از بندر صیادی کنگ صورت گرفت ابراز خرسندی کرد.

دبیر (IOTC) ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و حضور کارشناسان آن کمیسیون، موضوع پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران به این کمیسیون و تلاش سازمان شیلات ایران در این خصوص که نیازمند همکاری با بخش های خصوصی جامعه صیادی است را مورد توجه قرار داد و بر لزوم ادامه این روند تاکید کرد.

در این دیدار، رئیس سازمان شیلات ایران از حضور اوبرن دبیر کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند در جمهوری اسلامی ایران و از این که وی از نحوه عملکرد مناسب شناورهای صیادی، تخلیه آبزیان، ثبت آمار صید و دیگر موضوعات مرتبط را از نزدیک مشاهده کرده، ابراز خرسندی کرد.

 حسن صالحی ابراز امیدواری کرد که در آینده ضمن همکاری بیشتر بتوان از امکانات (IOTC) بهره برداری شود.

در این دیدار، معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین از نقش صیادان ایرانی به ویژه در زمینه تون ماهیان و چرخه این فعالیت با کارخانه های کنسروسازی گزارشی ارائه و بر نقش سازمان فائو و کمیسیون ریکوفی برای جامعه صیادی ایران و توسعه فعالیت آنها برای ارزش افزوده به محصولات دریایی تاکید کرد.

 

کد N1866617

وبگردی