آفتاب

ضرورت توانمندسازی محققان برای اجرای طرح‌های بین‌المللی/۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات دارند

ضرورت توانمندسازی محققان برای اجرای طرح‌های بین‌المللی/۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات دارند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، گفت: برای اجرایی شدن طرح‌های بین‌المللی، باید زیرساخت‌های لازم فراهم آید و افراد در زمینه همکاری‌های بین‌المللی توانمند شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ملک زاده در جلسه مشترک بررسی همکاری‌های بین‌المللی حوزه تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: اجرای طرح‌های بین‌المللی از طریق توانمندسازی افراد و برقراری ارتباط اساتید و چهره‌های علمی کشور با اساتید و محققان مراکز تحقیقاتی کشورهای دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این که توانمندسازی محققان، برای برقراری ارتباط و وجود زیرساخت‌های لازم و اثرگذار، موثر است، تصریح کرد: در همین راستا، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در طول پنج سال گذشته، زیرساخت‌های متعددی را فراهم آورده و آموزش‌های استاندارد در سطح بین‌المللی متنوعی را در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) ارائه داده است.

به گزارش وبدا، دکتر ملک‌زاده در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: امروز در کشور ما در مسیر تولید ملی ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات دارند و به نوعی در اکثر شرکت‌ها نیز همکاری‌های خارجی برای ارتقای تولید ملی وجود دارد. باید در مسیر همکاری‌های بین‌المللی حوزه تحقیقات و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب هیات‌های ایرانی حضور داشته باشند تا بتوانیم در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌ها گام‌های بهتر و بیشتری برداریم.

انتهای پیام 

کد N1866609

وبگردی