آفتاب

بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های ایران و فرانسه

بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های ایران و فرانسه

در دیداردکتر حسین سالارآملی ، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی با ژان پل دوگودمر رئیس آژانس بین المللی زبان فرانسه، زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر سالار آملی با بیان اینکه توسعه زبان و ادبیات یک کشور در اصل توسعه فرهنگی آن کشور است، اظهار داشت: توسعه فرهنگی کشورها می تواند به دوستی، شناخت بیشتر و همکاری ملت ها با یکدیگر در زمینه های مختلف منجر شود.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ۲ کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پاریس و دانشگاه استراسبورگ می¬باشد، آمادگی وزارت علوم و دانشگاه های ایران را برای تبادل استاد و دانشجو در دوره های ۶ تا ۹ ماهه و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های فرانسه اعلام کرد.

رئیس آژانس فرانکوفونی نیز ضمن پذپرش موارد مطرح شده، خواستار عقد تفاهم نامه در زمینه همکاری های مشترک علمی شد که مورد موافقت دکتر سالار آملی قرار گرفت.
همچنین مقرر شد طرف ایرانی و فرانسوی به صورت جداگانه با تشکیل یک کارگروه ملی، موارد این تفاهم نامه را مشخص کرده تا در نشست بعدی در پاریس یا در تهران به امضای نهایی برسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدارمسئولان سفارت جمهوری فرانسه در تهران و نمایندگان ۸ دانشگاه کشور مان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N1865925

وبگردی