آفتاب

هدف آمریکا در سوریه شکست داعش نبود

هدف آمریکا در سوریه شکست داعش نبود

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتینک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز –سه‌شنبه- تاکید کرد که واشنگتن آماده شراکت بر اساس اصول عادلانه حتی با متحدان سنتی خود نیز نیست.

به گفته این مقام ارشد دفاعی روسیه، آمریکا به معنای واقعی کلمه آمادگی خود را برای استفاده از همه امکانات از جمله گزینه نظامی با هدف تاکید بر نقش خود به عنوان یک هژمون در روابط بین‌الملل از طریق تحت فشار قرار دادن جهان به سمت یک رقابت تسلیحاتی جدید، اعلام کرده است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، آمریکا بدون خجالت آمادگی خود را برای اصلاح روند سیاسی و اقتصادی جهان اعلام کرده است، موضوعی که از طریق استفاده از نیروی نظامی غیرممکن به نظر می‌رسد.

اوایل سال جاری میلادی، پنتاگون استراتژی جدید سلاح هسته‌ای خود را اعلام کرد که در آن بر ظرفیت قابل توسعه دیگر کشورها در این زمینه از جمله روسیه تاکید کرد. پنتاگون در این گزارش از چین، ایران و کره‌شمالی به عنوان دیگر تهدیدهای بالقوه در این زمینه نام برده است.

وی همچنین تاکید کرد که هدف ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در سوریه شکست داعش نبوده است بلکه این اقدام با هدف تقویت حضور نظامی و اقتصادی این کشور در منطقه بوده است.

 

کد N1865697

وبگردی